W okresie ostatnich 4 lat na App Store udaremniono potencjalnie fałszywe transakcje o wartości ponad 7 mld dol. – poinformował Apple. W samym 2023 r. było to 1,8 mld dol. W tym samym czasie producent zablokował ponad 14 mln skradzionych kart kredytowych i udaremnił ponowne transakcje na ponad 3,3 milionach kont.

W 2023 r. firma odrzuciła ponad 1,7 miliona wniosków o udostępnienie aplikacji w App Store ze względu na niezgodność z normami w zakresie prywatności, zabezpieczeń i treści. Zamknięto prawie 374 miliony kont należących do deweloperów i klientów, a także usunięto prawie 152 miliony ocen i recenzji ze względu na podejrzenie oszustwa.

Konta oszustów

Apple twierdzi, że jego systemy pozwalają szybko i skutecznie wykrywać oszustwa na kontach należących do deweloperów i klientów. Dzięki rozwiązaniom, które zapobiegają tworzeniu potencjalnie fałszywych kont, w 2023 r. koncern zamknął prawie 118 tys. kont należących do deweloperów. Rok wcześniej było to aż 428 tys. Dodatkowo na etapie rejestracji odrzucono ponad 91 tys. zgłoszeń deweloperów ze względu na podejrzenie oszustwa.

Po stronie klientów pojawiają się konta sterowane przez boty, których celem jest spamowanie lub manipulowanie ocenami, recenzjami, wynikami wyszukiwania itd. W 2023 r. zablokowano ponad 153 miliony kont klientów utworzonych przez oszustów i dezaktywowano prawie 374 miliony kont za oszustwa i nadużycia.

Ponadto w ciągu ostatnich 12 miesięcy Apple wykrył i zablokował ponad 47 tys. nielegalnych aplikacji na pirackich witrynach.

Dodatkowo w ciągu ostatniego miesiąca koncern udaremnił prawie 3,8 miliona prób zainstalowania lub uruchomienia aplikacji nielegalnie dystrybuowanych za pośrednictwem programu Developer Enterprise Program.

Koncern walczy też z fałszywymi opiniami i recenzjami. W 2023 r. Apple przetworzył ponad 1,1 miliarda ocen i recenzji, usuwając z App Store blisko 152 miliony nieprawdziwych wpisów.