Korporacja odnotowała wysoki jak na firmy skoncentrowane na
sprzęcie wzrost zysku netto, o 31 proc., do 11,1 mld dol., przy przychodach
wielkości 51,5 mld dol. (+22 proc.). Marża brutto zwiększyła się z 38 proc. rok temu do 39,9
proc. Według szefa Apple’a, Tima Cooka, tak dobry wynik jest związany z ofertą
najbardziej innowacyjnych produktów na rynku.

Około 60 proc. przychodów
pochodzi ze sprzedaży iPhone’ów (32,2 mld dol., +36 proc. r/r). W sumie producent dostarczył na rynek 48 mln urządzeń, o
22 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 r. Wynik jest tym bardziej
godny uwagi, że nowego iPhone’a 6S Apple wprowadził do oferty na początku
września.

Rekordowa była także sprzedaż komputerów – 5,7 mln
szt. (+3 proc., mimo spadającego rynku PC), generując 6,9 mld dol. przychodów (+4 proc.). Do dobrego bilansu dołożył się inteligentny zegarek Apple Watch. Wprawdzie
producent nie podał wielkości sprzedaży, natomiast z danych rynkowych wynika,
że nabywców znalazło około 3,5 mln tych urządzeń.

Utrzymuje się natomiast trend spadkowy na iPadach, co jest
związane z coraz mniejszym popytem na tablety na światowym rynku. Apple dostarczyło w
minionym kwartale 9,9 mln tych urządzeń, o ok. 20 proc. mniej niż rok
wcześniej. To najgorszy wynik od 4 lat.

Miniony kwartał zakończył rok finansowy 2015 Apple’a imponującym wynikiem 233,7 mld dol. przychodów oraz 53,4 mld dol. zysku netto. W odniesieniu do poprzedniego roku oznacza to wzrost w skali 28 proc. i 35 proc.

W IV kw. br. Apple liczy na przychody wielkości 75,5 – 77,5
mld dol.