Apple nigdy nie sprzedał za taką kwotę
Koncern potwierdził widoczną w tym roku regułę: giganci rynku stają się jeszcze potężniejsi w czasach pandemii.
Firma z dużym optymizmem ocenia I kw. 2021 r. Rozwój środowiska online i cyfryzacja sprzyjają większemu zapotrzebowaniu na sprzęt i usługi Apple’a.
Przychody Apple’a po raz pierwszy w jednym kwartale przekroczyły 100 mld dol., i to od razu solidnie – do 111,44 mld dol. w IV kw. 2020 r. (I kw. finansowy, zakończony 26 grudnia 2020 r.). Suma robi wrażenie. Oznacza przeciętną sprzedaż za ok. 1,2 mld dol. każdego dnia.
Okazuje się, że w czasie pandemii największe korporacje (jak ostatnio Microsoft) rosną jeszcze szybciej niż poprzednio.
Marża brutto Apple’a poprawiła się o 1,4 pkt r/r, do 39,8 proc., a zysk wyniósł 28,6 mld dol.
Firma z dużym optymizmem ocenia I kw. 2021 r. – według CFO.
Integracja sprzętu, oprogramowania i usług
Sprzedaż większa o niemal 20 mld dol. (+21 proc. r/r) w całym kwartale to efekt dwucyfrowego wzrostu obrotów w każdej kategorii produktów, a zwłaszcza popularności urządzeń noszonych, iPhone’ów (65,6 mld dol.) i usług, które są już drugim po smartfonach źródłem przychodów korporacji (15,8 mld dol. w IV kw. ub.r.). Firma stawia na subskrypcje. W IV kw. wprowadziła jeden abonament łączący usługi takie jak muzyka, tv, pamięć masowa w chmurze.
„Ta silna integracja sprzętu, oprogramowania i usług zawsze definiowała nasze podejście” – mówi o biznesie usługowym firmy CEO Tim Cook
Baza użytkowników jest olbrzymia – CEO Tim Cook twierdzi, że już to już 1 mld ludzi korzysta obecnie z iPhone’ów (poprzednio było ich ok. 900 mln), a w sumie ze wszystkich urządzeń Apple’a – 1,65 mld.
Premiera nowych flagowych iPhone’ów w IV kw. (zwykle odbywa się w III kw.) również pomogła we wzrostach – nowe modele już z 5G cieszyły się wzięciem zwłaszcza w Chinach. Przy tak dużej bazie iPhone’ów 5G będzie napędzać wymianę sprzętu.
W czasach pandemii drugą młodość przeżywają komputery i tablety. Mac’om (+21 proc.) i iPadom (+41 proc.) pomogła zdalna praca i nauka. Na rynek weszły pierwsze komputery z własnymi procesorami Apple’a.
Sprzedaż w najważniejszych działach Apple’a
iPhone: 65,6 mld dol. (+17 proc. r/r)
Usługi: 15,8 mld dol. (+24 proc.)
Mac: 8,7 mld dol. (+21 proc.)
iPad: 8,4 mld dol. (+41 proc.)
Urządzenia noszone, dom, akcesoria: 13 mld dol. (+29 proc.)
Podobne aktualności
Władze USA pozywają Apple’a. Sugestia podziału giganta
Chcą "uwolnienia rynku smartfonów od wykluczającego postępowania Apple'a", obniżenia cen i zmniejszenia opłat dla programistów.
iSpot i Cortland połączyły zespoły B2B
Po przejęciu w ub.r. zakończono połączenie zespołów iSpotu i Cortlanda obsługujących klientów instytucjonalnych.