Według Grand View Research światowy rynek aplikacji wspierających zdrowie psychiczne był w 2021 roku wyceniany na 4,2 mld dol. i do 2030 roku będzie rósł w średniorocznym tempie na poziomie 16,5 proc. W 2030 roku przychody rynku przekroczą 19 mld dol.

Rosnąca świadomość dotycząca zdrowia psychicznego jako istotnego składnika ogólnego stanu zdrowia to jeden z czynników stymulujących wzrost rynku. Wiele pod tym względem zmieniła pandemia COVID-19, która nie tylko doprowadziła do wzrostu liczby pobrań aplikacji związanych ze zdrowiem psychicznym, ale także zwiększyła świadomość dotyczącą stanu psychiki jako poważnego problemu. Według badań przeprowadzonych przez ORCHA (Organization for the Review of Care and Health Applications), liczba pobrań aplikacji dotyczących zdrowia psychicznego w Wielkiej Brytanii wzrosła o około 200 proc. od lata 2019 do lata 2020.

Rynek napędza również oczywiście rosnąca penetracja smartfonów i internetu. W zależności od typu platformy rynek aplikacji zdrowia psychicznego dzieli się na Androida, iOS i inne. Wzrost segmentu iOS można przypisać jego rosnącej popularności wśród konsumentów. Według danych opublikowanych przez Business of Apps w 2021 roku udział iOS w rynku w Wielkiej Brytanii wzrósł z 47% w III kwartale 2020 roku do 51,6% w III kwartale 2021 roku. Przewiduje się jednak, że segment Androida będzie rósł w najszybszym tempie w okresie prognozy, mi.in ze względu na opłacalny charakter smartfonów z systemem Android. Według statystyk z 2022 r. dostarczonych przez Business of Apps, liczba aktywnych użytkowników Androida wzrosła z 2,3 mld w 2018 r. do 2,8 mld w 2020 r.

W 2021 r. na rynku aplikacji wspierających zdrowie psychiczne dominował segment „zarządzania” depresją i stanami lękowymi z udziałem w przychodach przekraczającym 25%. Przewiduje się, że segment zarządzania stresem będzie rósł w najszybszym tempie w okresie prognozy. Rosnąca częstość występowania stresu i związanych z nim zaburzeń oraz coraz częstsze stosowanie aplikacji, które są korzystne w redukcji stresu, są pionierskimi czynnikami napędzającymi wzrost w okresie prognozy (według statystyk dostarczonych przez ankietę Gallupa, około jedna trzecia światowej populacji deklarowała, że w 2019 roku czuła się zmartwiona, zestresowana lub zła).