Android dystansuje Apple’a na rynku smartfonów B2B
Sprzęt z systemem Google'a zyskał większy udział w rynku klientów korporacyjnych - zdaniem analityków.
Wzrost liczby smartfonów BYOD oraz CL (corporate liable) spowodował, że zarządzanie poufnymi danymi stało się jeszcze pilniejszym problemem w firmach.
Udział Androida w dostawach smartfonów B2B wzrósł do 64 proc. w 2020 r. w porównaniu z 45 proc. w 2011 r. – według Strategy Analytics.
W ocenie analityków to efekt tego, że Android jest obecnie bardziej przystosowany do klientów biznesowych niż kiedykolwiek wcześniej, dzięki Android Enterprise.
Mianowicie jako platforma typu open source, Android zyskał znaczny udział w rynku mobilnych systemów operacyjnych, ale spowodowało to również problemy w zakresie bezpieczeństwa.
Analityk twierdzi natomiast, że wprowadzenie Android Enterprise pomaga stworzyć znormalizowaną strukturę, więc nawet jeśli urządzenia z Androidem w firmie są różnych marek, pozwala to osiągnąć podobny poziom bezpieczeństwa i możliwości zarządzania.
Przewiduje się, że Google będzie nadal zwiększać bezpieczeństwo Androida, w związku ze wzrostem smartfonów używanych do pracy, tak że działy IT będą miały mniej obaw związanych z używaniem urządzeń z Androidem w swoich środowiskach.
„Google wyraźnie zamierza umieścić technologię Pixel na pierwszym miejscu w celu wykorzystania w środowiskach B2B” – stwierdza analityk.
Udziały Androida oraz iOS w rynku smartfonów B2B
Podobne aktualności
Ceneo poszło do sądu przeciwko Google’owi
Warszawski sąd zakazał faworyzowania przez koncern własnej porównywarki cen.
Władze USA pozywają Apple’a. Sugestia podziału giganta
Chcą "uwolnienia rynku smartfonów od wykluczającego postępowania Apple'a", obniżenia cen i zmniejszenia opłat dla programistów.
iSpot i Cortland połączyły zespoły B2B
Po przejęciu w ub.r. zakończono połączenie zespołów iSpotu i Cortlanda obsługujących klientów instytucjonalnych.