Udział Androida w dostawach smartfonów B2B wzrósł do 64 proc. w 2020 r. w porównaniu z 45 proc. w 2011 r. – według Strategy Analytics.

W ocenie analityków to efekt tego, że Android jest obecnie bardziej przystosowany do klientów biznesowych niż kiedykolwiek wcześniej, dzięki Android Enterprise.

Mianowicie jako platforma typu open source, Android zyskał znaczny udział w rynku mobilnych systemów operacyjnych, ale spowodowało to również problemy w zakresie bezpieczeństwa.

Analityk twierdzi natomiast, że wprowadzenie Android Enterprise pomaga stworzyć znormalizowaną strukturę, więc nawet jeśli urządzenia z Androidem w firmie są różnych marek, pozwala to osiągnąć podobny poziom bezpieczeństwa i możliwości zarządzania.

Przewiduje się, że Google będzie nadal zwiększać bezpieczeństwo Androida, w związku ze wzrostem smartfonów używanych do pracy, tak że ​​działy IT będą miały mniej obaw związanych z używaniem urządzeń z Androidem w swoich środowiskach.

„Google wyraźnie zamierza umieścić technologię Pixel na pierwszym miejscu w celu wykorzystania w środowiskach B2B” – stwierdza analityk.

Udziały Androida oraz iOS w rynku smartfonów B2B