Światowe wydatki na analitykę Big Data w 2022 r. osiągną wartość 260 mld dol. wobec 166 mld dol. w 2018 r. – prognozuje IDC. Oznacza to średnio +11,9 proc. na plusie co roku.

Najwięcej w rozwiązania do analizy wielkich zbiorów danych będą inwestować firmy z sektora finansowego (13,6 proc. udziału w rynku w 2018 r.). Za nimi jest produkcja gotowych przedmiotów (11,7 proc.), a dalej produkcja surowców (8,7 proc.).

Najszybciej będą rosły wydatki na analizę Big Data w handlu (średnio o 13 proc. co roku), w bankowości (+13,2 proc.) i usługach profesjonalnych (+12,9 proc.).

W sumie korporacje (firmy liczące ponad 1 tys. pracowników) będą odpowiadać za prawie dwie trzecie wydatków na rynku.

Ponad połowa nakładów zostanie przeznaczona na usługi informatyczne i biznesowe. Przychody z usług pozostaną również jednym z najszybciej rosnących obszarów (+13,2 proc.). Organizacje powinny kupować m.in. narzędzia do raportowania i analizy oraz do zarządzania hurtowniami danych. Najszybciej rozwijającą się technologią będą platformy sztucznej inteligencji i kognitywne (+36,5 proc.). Natomiast zakupy serwerów i pamięci masowych związane z Big Data zwiększą się średnio o 7,3 proc. rocznie, osiągając w 2022 r. wartość prawie 27 mld dol., czyli trochę ponad 10 proc. udziału w rynku.

Cele wydatków zależą od branży. W bankowości i handlu detalicznym – dwóch najszybciej rozwijających się obszarach – wszystkie inwestycje są związane z zarządzaniem doświadczeniem klientów i jego poprawą.