Analityk: wojna cenowa AB z Also wydaje się wygasać
Sytuacja na rynku w kolejnych kwartałach będzie sprzyjać AB - ocenia DM BOŚ. Podniesiono cenę docelową akcji spółki.
Dom Maklerski obecnie lepiej ocenia perspektywy AB, niż w poprzednich rekomendacjach.
AB po wzroście sprzedaży w minionym roku finansowym, zakończonym 30 czerwca br., nadal powinno korzystać z ożywienia popytu wskutek pandemii – ocenia Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska według PAP Biznes. W ocenie analityka taka sytuacja utrzyma się przez kilka kolejnych kwartałów.
Wskazuje na duże środki na zakup sprzętu komputerowego w ramach tarczy kryzysowej – w programie „Zdalna Szkoła” w rynek wpompowano 370 mln zł, a zapowiadana jest kolejna transza warta 300 mln zł.
Większy spokój na froncie wojny cenowej
To nie cała lista korzystnych czynników, jakie powinny sprzyjać AB w kolejnych kwartałach. DM BOŚ ocenia, że „wydaje się wygasać wojna cenowa z Also”. W poprzednich kwartałach ten czynnik wskazywano w kontekście spadających marż wrocławskiego dystrybutora.
Obecnie DM BOŚ bardziej przychylnym okiem ocenia perspektywy AB na najbliższe kwartały niż poprzednio.
Dotychczas uważano, że aktualny rok finansowy 2020/2021, który rozpoczął się 1 lipca br., będzie dla dystrybutora trudniejszy niż miniony rok, z uwagi na przewidywaną recesję w Polsce i Czechach.
Skonsolidowane przychody AB w ocenie DM BOŚ w roku 2020/21 mają być wyższe niż w poprzednim roku, zysk też. Obroty są przewidywane na poziomie 11,023 mld zł, a zysk netto – 74,6 mln zł. W roku 2019/21 wyniki wyniosły odpowiednio 10,2 mld zł i 66,4 mln zł.
Cena docelowa w górę
DM BOŚ po raz kolejny podwyższył cenę docelową akcji AB, tym razem z 32,20 zł do 44,40 zł. Rekomendację wydano 4.11 przy kursie 26,10 zł. W dniu 13.11 na koniec dnia za papiery AB płacono na warszawskiej giełdzie 30,70 zł.
AB zapowiedziało nową emisję obligacji w listopadzie br. Może pozyskać prawie 70 mln zł.
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.