Analityk: AB już przebiło 10 mld zł sprzedaży
Większy popyt na sprzęt do pracy zdalnej sprzyja biznesowi AB. Przychody grupy w roku 2019/2020 przekroczyły 10 mld zł - ocenia DM BOŚ. Podtrzymano jednak prognozę, że w aktualnym roku obrotowym sprzedaż i zysk grupy zmniejszą się.
Dom Maklerski obecnie lepiej ocenia perspektywy AB, niż w poprzednich rekomendacjach.
Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska podtrzymał dla AB rekomendację „kupuj”, podwyższając cenę docelową w horyzoncie 12 miesięcznym z 32,40 zł do 37,70 zł. Rekomendację wydano przy kursie 27,90 zł za 1 akcję AB.
Analityk oczekuje poprawy dynamiki zysków AB w roku 2019/20, zakończonym 30 czerwca br. (wyniki będą znane we wrześniu). Jak zauważa, poprawa ta była widoczna już w wynikach za I-III kw. 2019/20.
Jako czynniki sprzyjające wzrostowi profitów AB wymienia zakończenie wojny cenowej, po udanym wezwaniu Also na akcje ABC Daty (co miało miejsce ponad rok temu, przed przejęciem dystrybutora 1 lipca ub.r.) oraz pozytywny efekt dźwigni operacyjnej wynikający z dalszego wzrostu przychodów. Korzystny dla AB jest większy popyt na sprzęt, potrzebny do zdalnej pracy i edukacji.
Tak jak w poprzedniej rekomendacji, DM BOŚ nadal spodziewa się, że aktualny rok finansowy AB, rozpoczęty 1 lipca 2020 r., będzie trudniejszy.
„Perspektywy zysków na kolejny rok finansowy (2020/21) nie wyglądają kolorowo – spodziewamy się jednocyfrowej erozji zysków, której skala jest zależna od natężenia i długości trwania recesji w Polsce i Czechach” – stwierdza DM BOŚ.
Mimo to podtrzymano fundamentalną rekomendację „kupuj”. Analityk zauważa, że obecnie akcje AB są notowane przy niewygórowanych wskaźnikach P/E (cena do zysku) i EV/EBIDTA (wartość przedsiębiorstwa do EBIDTA). Według wyliczeń DM BOŚ dyskonto wobec porównywalnych firm wynosi 40 proc. i 50 proc. Ocenia jednocześnie, że skup akcji własnych o wartości 15 mln zł ma ograniczony wpływ z uwagi na niską płynność.
10 mld zł już teraz
DM BOŚ w porównaniu z poprzednią rekomendacją wyżej ocenia sprzedaż grupy AB w zakończonym niedawno roku 2019/20. Otóż uważa, że przychody przekroczyły barierę 10 mld zł, sięgając 10,16 mld zł, a zysk netto wzrósł do 65,4 mln zł. Dla porównania w roku 2018/19 przychody AB wyniosły 8,79 mld zł, a zysk netto 57,8 mln zł.
Na aktualny rok 2020/21, który zakończy się 30 czerwca br., analityk przewiduje natomiast mniejszą sprzedaż niż w minionym roku: 9,86 mld zł. Zysk również miałby być nieco niższy: 63,1 mln zł.
W roku 2021/22 AB powinno ponownie przekroczyć 10 mld zł skonsolidowanej sprzedaży – według prognozy DM BOŚ.
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.