W przypadku AB analitycy podtrzymali poprzednią rekomendację („kupuj”), podnosząc cenę docelową akcji z 42 zł do 51,60 zł. Ich zdaniem spółka ma najlepszą strategię w długim terminie, choć w najbliższych kwartałach wzrost przychodów powinien być niższy, niż w I kw. 2015 r. (25,5 proc. rok do roku). Według prognozy wyniesie 10-13 proc. W III kw. br. AB poniesie koszty przeprowadzki do nowego magazynu w Magnicach (według spółki mają wynieść kilka mln zł, nie ujawniono dokładniejszych wyliczeń).

DM Millenium odnotowuje pozytywne zaskoczenie wynikami ABC Daty, która po słabym 2014 r. pokazała zysk netto znacznie wyższy od oczekiwanego (12,9 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 90 proc. rok do roku; analitycy spodziewali się niecałych 7 mln zł). Przychody wzrosły o 15 proc., a zadłużenie spadło o połowę. Zaznaczono także, że ABC Data wypłaci wysoką dywidendę w stosunku do kursu akcji (9,5 proc. stopy dywidendy). Zdaniem analityków trudno ocenić, czy dobre wyniki I kw. br. będą się powtarzać, ale sytuacja spółki powinna się poprawiać. W rekomendacji cenę docelową akcji ABC Daty podwyższono z 3,75 zł do 4,43 zł.
 
Dom maklerski Millenium pisze natomiast o zawodzie, jaki sprawił Action. W I kw. br. wzrost przychodów był w ocenie analityków bardzo słaby (+6 proc.), spadła natomiast marża. Zysk netto stopniał o ponad 30 proc., do 11,9 mln zł. „Action był wcześniej postrzegany jako spółka o solidnych dynamikach i I kwartał drastycznie zawiódł oczekiwania’ – stwierdzają analitycy. Ich zdaniem osiągnięcie prognozowanego przez zarząd 80,9 mln zł zysku netto w 2015 r. jest nierealne. Spodziewają się korekty prognozy. Z wymienionych powodów dla tej spółki obniżono zarówno rekomendację (do „neutralnie”), jak wycenę akcji (z 53,50 zł do 42,80 zł).

Rekomendacje wydano 26 maja. Ceny akcji broadlinerów w dniu 12 czerwca na zakończenie notowań na warszawskiej giełdzie wynosiły: AB – 40,75 zł, ABC Data – 3,81 zł, Action – 38,62 zł.