Niedługo po tym, jak Logitech ogłosił swoją premierową konsolę do gier – G Cloud, na ten rynek wchodzi kolejna marka – Razer. Producent gamingowych komputerów, akcesoriów i peryferii zapowiedział wprowadzenie do oferty mobilnej konsoli przeznaczonej do chmurowego gamingu.

Urządzenie nazwane Edge 5G będzie oparte na systemie Android. Ma umożliwiać zarówno rozrywkę z grami online w streamingu, jak też z tytułami instalowanymi lokalnie, które można ściągnąć z Google Play Store.

Konsola będzie więc konkurencją dla nowego produktu Logitecha, gdzie również priorytetem jest chmurowy gaming.

Co ciekawe, premierę zapowiedziano niedługo po tym, jak Google zrezygnowało ze swojej gamingowej platformy online Stadia. Najwyraźniej producenci sprzętu widzą jednak przyszłość w graniu w chmurze.

Razer skorzystał na dobrej koniunkturze na gaming w czasie pandemii. W 2021 r. wypracował ponad 1,6 mld dol. przychodów, o 33,3 proc. więcej niż w 2020 r., w tym 1,45 mld dol. na sprzedaży sprzętu. Zysk netto wyniósł 43,4 mln dol. wobec 0,8 mln dol. w 2020 r., na marży brutto 24 proc.

Jednak od drugiej połowy 2021 r. firma zaobserwowała spowolnienie tempa wzrostu sprzedaży produktów i usług.

CEO firmy zapowiedział inwestycje w nowe obszary wzrostu, aczkolwiek jak zaznaczył wydatki wpłyną na wyniki biznesowe w krótkim i średnim terminie.