W I kw. finansowym 2022, zakończonym 26 marca br., AMD osiągnęło wzrost sprzedaży aż o 71 proc., do 5,9 mld dol.
Dane uwzględniają 6 tygodni obrotu Xilinxa przejętego za 49 mld dol.

Jednak nawet bez tego czynnika bilans przychodów firmy jest wciąż sporo na plusie – o 55 proc. r/r. Zysk netto AMD w I kw. powiększył się o 42 proc., do 786 mln dol.

Co ciekawe, jeszcze bardziej niż cała firma urósł segment korporacyjny, systemów wbudowanych i niestandardowych – o 88 proc. r/r (2,5 mld dol.).

W tym przychody z układów serwerowych zwiększyły się ponad dwukrotnie, a wobec IV kw. ub.r. dwucyfrowo.

Firmy wydały dwa razy więcej na AMD

W przedsiębiorstwach sprzedaż rozwiązań AMD wzrosła ponad dwukrotnie, zwłaszcza w takich sektorach jak infrastruktura IT, usługi finansowe i aplikacje bazodanowe.

Jak poinformowała CEO Lisa Su, producent w ciągu 8 z ostatnich 10 kwartałów odnotował ponad dwukrotnie więcej r/r przychodów z procesorów serwerowych, co wskazuje na wyższe zapotrzebowanie klientów chmurowych, korporacyjnych i HPC. Spore zakupy zrobili hiperskalerzy (ponad dwukrotny wzrost).

Dobry wynik segmentu enterprise, embedded and semi-custom to także zasługa dużego popytu na konsole gamingowe Sony i Microsoftu, które działają na platformach AMD.

Priorytety na rynku PC

Przychody AMD w segmencie komputerów i grafiki poprawiły się w mniejszej skali niż biznes serwerowy, o 33 proc. r/r w I kw. 2022 r. (2,8 mld dol.). Sprzedaż procesorów do laptopów okazała się rekordowa.

Jak zauważa Lisa Su, rynek komputerów spowolnił w wyniku wielu kwartałów rekordowej sprzedaży. Firma nadal będzie koncentrować się na urządzeniach premium, gamingowych i biznesowych. CEO zapowiada też przyspieszenie rozwoju notebooków biznesowych.

Dwukrotnie wyższy wzrost niż przewidywano w 2022 r.
CEO Lisa Su przewiduje jeszcze szybszy niż oczekiwano wzrost w 2022 r., aż o 60 proc. r/r. Jeszcze na początku roku firma przewidywała poprawę o 31 proc. Szefowa firmy wyjaśnia tak sporą zmianę większym wzrostem organicznym, dołączeniem Xilinxa oraz silnym popytem na wielu rynkach końcowych.