Amazon przeznaczył w ubiegłym roku 700 milionów dolarów na przekwalifikowanie 100 000 swoich pracowników w USA. Ich działania mają koncentrować się na współpracy z organizacjami non-profit, szkołami i innymi placówkami.

Najnowsza inicjatywa Amazon skierowana jest do osób, które nie są zatrudnione w firmie. Niewykluczone, że część znajdzie pracę w koncernie Jeffa Bezosa, ale większość trafi do innych przedsiębiorstw korzystających z Amazon Web Services bądź dostawców świadczących usługi chmurowe.  Firma nie chce ujawnić kosztów swoich nowych programów szkoleniowych. Jednak menedżerowie zarządzający Amazonem zdają sobie sprawę, że zaawansowane umiejętności w zakresie usług chmurowych zarówno wśród pracowników, jak i partnerów handlowych mogą mieć kluczowe znaczenie dla działalności koncernu. Amazon Web Services ma ogromny wpływ na zysk koncernu.  W kwartale zakończonym 30 września AWS odnotował sprzedaż na poziomie 11,6 mld USD, o 29 proc.  więcej niż rok wcześniej.

Większość kursów Amazon może odbywać się zdalnie, za pośrednictwem samego Amazon lub jego partnerów. Organizacje te są zlokalizowane w różnych miejscach, od Newark w stanie Nowy Jork, po Missoula w Montanie i na całym świecie od Nigerii po Australię. Koncern planują objąć szkoleniem 29 milionów ludzi.

Treść kursów jest bardzo zróżnicowana. Jeden dwudniowy program przygotowuje adeptów do pracy w charakterze techników od sieci światłowodowych.  Inny kurs, zwany Cloud Practitioner Essentials, obejmuje podstawy chmury AWS. Są też szkolenie koncentrujące się na bardziej zaawansowanych umiejętnościach, takich jak np. uczenie maszynowe.

– Przeszkody w przekwalifikowaniu lub nauce nowych umiejętności mogą być ogromne. Wiele osób wykonujących nisko płatne prace lub bezrobotnych może borykać się z problemami związanymi z opieką nad dziećmi lub brakiem czasu na rozpoczęcie nowego programu, nie wspominając już o „zmęczeniu zmianą”, które niektórzy odczuwają, podążając nowymi ścieżkami kariery – wyznaje na łamach The WSJ Kelly Monahan, globalny badacz talentów w Accenture.