Amazon wyrzucił z platformy 600 chińskich marek
Posługiwali się sfałszowanymi albo kupionymi opiniami o produktach - twierdzi gigant.
Aż 200 mln fałszywych opinii usunął Amazon w ciągu roku – tyle udało mu się wykryć. Kupione i oszukańcze zachwyty nad produktami i markami to niestety także polski problem.
Amazon zbanował na swojej platformie sprzedażowej ok. 600 chińskich marek i 3 tys. sprzedawców z Chin. Uzasadnia, że wykorzystywali oni sfałszowane albo kupione opinie.
Jak podaje The Verge gigant zamknął swój marketplace także dla marek akcesoriów IT i gadżetów elektronicznych, jak Aukey, Chaotech, Mpow, Rav-Power, Taotronics, Vava.
Spreparowane opinie, recenzje czy lajki są dużym problemem w całym e-commerce. Jaka jest jego skala pokazują dane Amazona, który w 2020 r. skasował w swoich serwisach ponad 200 mln opinii zidentyfikowanych jako fałszywki. Gigant wydaje rocznie aż 700 mln dol. na oprogramowanie i pracowników, którzy tropią i usuwają oszustwa czy manipulacje (w tym także oferty z podróbkami towarów).
Wojna przeciw fałszywkom trafiła do UOKiK
Oszukańcze wpisy czy kliki zalewają również polski internet. Fundacja Instytut Ochrony Praw Konsumentów alarmowała niedawno, że nawet połowa opinii o produktach, rzekomo zamieszczanych przez użytkowników, może być fałszywa.
Organizacja zawiadomiła UOKiK w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów zarówno przez firmy produkujące na zlecenie opinie, polubienia i kliki, jak i przez podmioty korzystające z takich „usług”. UOKiK w lipcu br. informował, że analizuje temat.
Podobne aktualności
AWS zwalnia w kilku zespołach
Redukcje obejmą m.in. "kilkaset ról" zespołach sprzedaży, marketingu i usług globalnych - twierdzi koncern.
31 mln zł kary dla Amazona od UOKiK
Prezes UOKiK nałożył karę na Amazona za wprowadzanie konsumentów w błąd. Nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw – to kwestionowane praktyki.