Amazon wykrył ponad 6 mln podróbek
Wytoczono 1,3 tys. spraw przeciwko oszustom. Koncern zapewnia, że czyni postępy w eliminowaniu podejrzanych ofert.
Firma twierdzi, że solidna weryfikacja sprzedawców powstrzymuje oszustów.
Amazon w 2022 r. wykrył i usunął z platformy sprzedażowej ponad 6 mln podrobionych produktów. Powstrzymał ponad 800 tys. prób utworzenia kont, na których miały pojawić się lewe oferty.
W 2021 r. uniemożliwiono rejestrację 2,5 mln podejrzanych kont, a w 2020 r. 6 mln. Koncern twierdzi, że nowy raport odzwierciedla ciągłe postępy w eliminowaniu podróbek.
1,2 mld dol. na walkę z oszustami
Amazon podaje, iż w 2022 r. zainwestował w ochronę przed nadużyciami ponad 1,2 mld dol. – w odpowiednie narzędzia i kadry. Zatrudnił ponad 15 tys. osób, w tym specjalistów od uczenia maszynowego, programistów i badaczy.
Jak zauważa koncern, mimo że liczba produktów dostępnych na platformie stale rośnie, znacznie spadła ilość zawiadomień o naruszeniach, przesłanych przez markowych dostawców. Zmalała ona o 35 proc. To ma być m.in. zasługa ulepszenia zautomatyzowanej ochrony, co zmniejszyło potrzebę znajdowania problemów przez producentów. Zautomatyzowana technologia skanowania sprawdzała dziennie 8 mld zmian w produktach pod kątem nadużyć.
Firma zapewnia, że czyni postępy w wykrywaniu nieprawidłowości opartym na uczeniu maszynowym. Twierdzi też, że solidna weryfikacja sprzedawców, obejmująca m.in. kontakt na czacie wideo, powstrzymuje oszustów przed próbami tworzenia nowych kont.
Wytoczono 1,3 tys. spraw przeciwko oszustom
Koncern podaje, że we współpracy z markami i organami ścigania udało się pociągnąć do odpowiedzialności większą liczbę fałszerzy. W 2022 r. jednostka Amazona ds. podróbek pozwała lub skierowała do sądu sprawę ponad 1,3 tys. podejrzanych w USA, Wielkiej Brytanii, UE i Chin.
W tym roku Amazon i Brother pozwali grupę fałszerzy z Niemiec, którzy sprzedawali podróbki tonerów japońskiej marki. Dla Amazona jest to pierwszy w Europie wspólny pozew z producentem w takiej sprawie.
Podobne aktualności
AWS zwalnia w kilku zespołach
Redukcje obejmą m.in. "kilkaset ról" zespołach sprzedaży, marketingu i usług globalnych - twierdzi koncern.
31 mln zł kary dla Amazona od UOKiK
Prezes UOKiK nałożył karę na Amazona za wprowadzanie konsumentów w błąd. Nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw – to kwestionowane praktyki.