Also rozkręca ekspansję w chmurowym gamingu
Dystrybutor stworzył gamingową platformę chmurową. Ten biznes wykracza daleko poza granie - zapewnia.
Analiza zachowania użytkowników na platformie gamingowej pozwoli na tworzenie dla nich szytych na miarę ofert oprogramowania i sprzętu – przewiduje dystrybutor.
Also od lat dystrybuuje usługi chmurowe poprzez Cloud Marketplace, a teraz ten sam model jest wdrażany w Gaming Place – poinformował dystrybutor.
Za pośrednictwem platformy gaming-as-a-service Also udostępnia w streamingu ponad 300 gier online w czasie rzeczywistym. Z dostępu można korzystać w modelu subskrypcyjnym używając telefonów komórkowych, tabletów, komputerów i telewizorów smart TV.
Resellerzy mogą spodziewać się za przeciętną subskrypcję w Gaming Place ceny od 200 do 700 euro rocznie, w zależności od kraju.
Według firmy rozwiązanie oferuje również wartość dodaną dla branży hotelarskiej, szpitali i firm transportowych.
Nowa platforma pozwoli budować oferty dla użytkowników
Co więcej, jak twierdzi Also, znajomość zachowania poszczególnych użytkowników platformy umożliwia analizę specyficznych potrzeb każdego z nich w zakresie oprogramowania i sprzętu. Na podstawie tych spostrzeżeń można opracowywać dla użytkowników pakiety i szyte na miarę oferty.
W I poł. 2022 r. platforma gamingowa Also została uruchomiona wraz z czterema dostawcami usług telekomunikacyjnych na całym świecie. Kolejne projekty ruszą w III kw. br. – zapowiada dystrybutor.
Wskazuje, że ten rynek jest obiecujący: w 2021 r. globalne przychody z gier w chmurze wyniosły 1,48 mld dol. Przewiduje się, że do 2024 r. wzrosną przeszło czterokrotnie, do ok. 6,3 mld dol.
„Platforma ma kluczowe znaczenie dla marketingu naszego ekosystemu w sektorze konsumenckim za pośrednictwem Gaming Place. Jednak jego rzeczywista wartość wykracza daleko poza gry. Wirtualizacja najbardziej złożonych danych w czasie rzeczywistym wskazuje drogę do innych zastosowań komercyjnych, takich jak w pełni wirtualne komputery stacjonarne, druk 3D/4D czy cyfrowe bliźniaki” – komentuje Gustavo Möller-Hergt, CEO Also Holding.
Podobne aktualności
Also: 6,4 mld zł przychodów w Polsce
Also odnotowało spadek sprzedaży w 2023 r., zarówno globalnie, jak i w naszym kraju. Grupa zwiększyła jednak cele krótko- i średnioterminowe.