Also od lat dystrybuuje usługi chmurowe poprzez Cloud Marketplace, a teraz ten sam model jest wdrażany w Gaming Place – poinformował dystrybutor.

Za pośrednictwem platformy gaming-as-a-service Also udostępnia w streamingu ponad 300 gier online w czasie rzeczywistym. Z dostępu można korzystać w modelu subskrypcyjnym używając telefonów komórkowych, tabletów, komputerów i telewizorów smart TV.

Resellerzy mogą spodziewać się za przeciętną subskrypcję w Gaming Place ceny od 200 do 700 euro rocznie, w zależności od kraju.

Według firmy rozwiązanie oferuje również wartość dodaną dla branży hotelarskiej, szpitali i firm transportowych.

Nowa platforma pozwoli budować oferty dla użytkowników

Co więcej, jak twierdzi Also, znajomość zachowania poszczególnych użytkowników platformy umożliwia analizę specyficznych potrzeb każdego z nich w zakresie oprogramowania i sprzętu. Na podstawie tych spostrzeżeń można opracowywać dla użytkowników pakiety i szyte na miarę oferty.

W I poł. 2022 r. platforma gamingowa Also została uruchomiona wraz z czterema dostawcami usług telekomunikacyjnych na całym świecie. Kolejne projekty ruszą w III kw. br. – zapowiada dystrybutor.

Wskazuje, że ten rynek jest obiecujący: w 2021 r. globalne przychody z gier w chmurze wyniosły 1,48 mld dol. Przewiduje się, że do 2024 r. wzrosną przeszło czterokrotnie, do ok. 6,3 mld dol.

„Platforma ma kluczowe znaczenie dla marketingu naszego ekosystemu w sektorze konsumenckim za pośrednictwem Gaming Place. Jednak jego rzeczywista wartość wykracza daleko poza gry. Wirtualizacja najbardziej złożonych danych w czasie rzeczywistym wskazuje drogę do innych zastosowań komercyjnych, takich jak w pełni wirtualne komputery stacjonarne, druk 3D/4D czy cyfrowe bliźniaki” – komentuje Gustavo Möller-Hergt, CEO Also Holding.