W I poł. 2017 r. ALSO Holding wypracował przychody większe o prawie 10 proc. niż rok temu, tj. 4,1 mld euro. Zysk netto wzrósł natomiast o 32 proc., do 37 mln euro, a zysk przed opodatkowaniem – o 27 proc. (ok. 51 mln euro).

"Nasza jasna strategia, zdeterminowany menedżment i skoncentrowani na wdrożeniach pracownicy są fundamentem naszego stałego sukcesu. Będziemy go kontynuować także w zmieniającym się otoczeniu konkurencyjnym" – zapowiada Gustavo Möller-Hergt, CEO ALSO Holding.

Wyraźny wzrost dystrybutor odnotował na usługach, co jest jednym ze strategicznych celów holdingu. W obszarze "rozwiązania" wzrost obrotów rok do roku wyniósł ok. 10 proc., a "usługi" – ok. 40 proc. Zwłaszcza produkty typu IT as a Service ("biznes konsumpcyjny") oraz logistyka jak usługa okazały się dużo popularniejsze niż w ub.r. (wzrost sprzedaży odpowiednio o 45 proc. oraz o 60 proc.).

W segmencie Europy Północnej i Wschodniej, do którego należy Polska, ALSO zwiększyło obroty o 13,6 proc., do 1,794 mld euro netto. Marża operacyjna wzrosła do 1 proc. z 0,4 proc. przed rokiem, co oznacza 17,75 mln euro zysku operacyjnego. Według holdingu przedsięwzięcia i inwestycje realizowane w poprzednich latach, w tym na Competence Center Supplies oraz w Polsce i Finlandii, przyczyniły się do poprawy bilansu.

ALSO spodziewa się w całym 2017 r. większej sprzedaży i zysku niż w 2016 r. Dla poprawy wyników ważne będą przejęcia. Niedawno ALSO kupiło działającego w krajach Beneluksu dystrybutora Five 4 U.