Alsen: trendy sprzedażowe w 2013 roku
Wzrośnie sprzedaż ultrabooków, ale uwaga wszystkich będzie skierowana głównie na tablety – przewiduje Jan Zdebel, prezes sieci Alsen. Zdaniem szefa firmy nie tylko te produkty będą miały wzięcie w 2013 r.
– W tym roku możemy spodziewać się wzrostu sprzedaży monitorów z tunerem telewizji cyfrowej oraz modeli z funkcją Dual Smart Solution – dodaje Jan Zdebel – Liczymy także na szerokie zainteresowanie telewizorami z funkcją SmartTV.
Eksperci sieci prognozują w II poł. 2013 roku znaczny wzrost sprzedaży tabletów z ekranami w rozmiarze do 8 cali i ponad 10 cali z systemem Windows 8. – Modele z Windows 8, które pojawiły się w ofercie na początku 2013 roku, szybko zyskały zaufanie użytkowników – twierdzi Jan Zdebel. – Regularne obniżki cen tabletów A-brandowych sprawią, że modele B-brandowe będą notowały spadki sprzedaży.
W III i IV kw. br. Alsen spodziewa się wzrostu zbytu smartfonów Nokia z Windows 8. Sprzedaż smartfonów z Androidem powinna utrzymać się na stałym poziomie.
„W tym roku do oferty trafią tanie ultrabooki, które będą głównym motorem napędowym tego sektora. Ceny będą sukcesywnie spadać, a wraz z nimi niestety spadać może również jakość, produkcja będzie nakierowana na modele z obudowami wykonanymi z plastiku. Pojawią się hybrydowe konstrukcje z mniejszym udziałem drogich komponentów, np. dyski SSD zostaną zastąpione HDD lub hybrydowymi HDD/SDD. To może przyczynić się do wzrostu popularności ultrabooków , a co za tym idzie – większej sprzedaży” – prognozują eksperci sieci.
Jan Zdebel przewiduje także wzrost sprzedaży komputerów AIO, co jest związane ze spadkiem cen. – A-brandowe modele z matrycami dotykowymi powyżej 23 cali wyposażone w dedykowane karty graficzne będą idealnym rozwiązaniem dla zaawansowanych gier – mówi szef Alsenu. Klienci będą interesować się produktami gamingowymi. Powinien także wzrastać popyt na monitory z ekranami dotykowymi – przewiduje Alsen.