Allegro zwiększyło zysk o 157 proc.
Szał zakupów na Allegro. W jeden kwartał na platformie zeszły produkty za 9,6 miliarda złotych, o 46 proc. więcej niż przed rokiem.
Sprzedawcy walnie przyczynili się do większych przychodów Allegro.
Allegro idzie po rekordy i wybitnie zwiększa obroty dzięki rosnącym wpływom z opłat pobieranych od resellerów i retailerów. W I kw. 2021 r. wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie e-commerce osiągnęła 9,6 mld zł, co oznacza wzrost aż o 46,1 proc. r/r.
Przychody Allegro wyniosły 1,21 mld zł i były o 61,1 proc. wyższe niż w I kw. 2020 r., czyli o 15 pkt wyżej niż GMV.
To m.in. efekt współfinansowania przez sprzedawców dostaw do paczkomatów w ramach programu Smart (tak jest od stycznia br.) i większym wpływom z reklam.
Marketplace zapewnia 82 proc. przychodów
Nadal zdecydowanie największy, 82,2 proc. udział w przychodach Allegro miał segment marketplace, czyli głównie opłaty pobierane od sprzedawców.
Usługi reklamowe odpowiadały za 8,4 proc. przychodów Allegro, własna sprzedaż detaliczna za 4,9 proc. (czyli niemało – ok. 60 mln zł), a porównywarka cen Ceneo.pl za 4,1 proc.
Przewidywania na 2021 r. – dalsze solidne wzrosty
Zarząd przewiduje obecnie, że zakupy na Allegro będą się wspinać na nowe szczyty – GMV wzrośnie w całym bieżącym roku o około 20 proc. (czyli ok. 1,45 mld zł), przychody netto – nieco powyżej 30 proc., a skorygowana EBITDA o około 20 proc.
600 mln zł inwestycji. Oto cele
Założenia dotyczące nakładów inwestycyjnych w 2021 r. pozostają niezmienione na poziomie 550–600 mln zł. W I kw. 2021 r. wyniosły one 60 mln zł, wobec 43,5 mln zł w I kw. 2020 r.
Inwestycje planowane na ten rok obejmują przede wszystkim dalszy rozwój platformy i jej funkcjonalności logistykę w celu dalszego usprawnianie dostaw.
Plany te zakładają m.in. zakończenie pierwszych etapów budowy własnej sieci automatów paczkowych grupy oraz uruchomienie usługi Allegro Fulfillment, dzięki której Allegro zajmie się magazynowaniem, pakowaniem i wysyłką towarów w imieniu sprzedawców. W tym celu budowane jest nowe centrum logistyczne pod Warszawą.
„Na koniec I kwartału liczba aktywnych kupujących przekroczyła 13,2 mln, o 13,4 proc. więcej niż przed rokiem. Przeciętne roczne wydatki na jednego kupującego wzrosły do prawie 2880 zł, czyli o 38,9 proc. r/r. Odnotowaliśmy również dwucyfrowy wzrost liczby sprzedawców, w tym zagranicznych, a także liczby ofert” – twierdzi François Nuyts, prezes Allegro.
Jak zapewniono, Allegro Biznes, nowa platforma B2B dla firm uruchomiona w lutym, została dobrze przyjęta przez użytkowników (zwłaszcza MŚP), a liczba sprzedawców uczestniczących w programach B2B rośnie zgodnie z założeniami.
Blisko 5 tys. ludzi będzie pracować dla Allegro
W I kw. 2021 r. zatrudniono ponad 300 nowych pracowników, zwiększając łączne zatrudnienie do ponad 3,5 tys. osób.
W całym 2021 r. Allegro planuje zwiększyć zatrudnienie o 1,5 tys. osób.
Wybrane wyniki Allegro.eu (w mln zł) | I kw. 2021 r. | I kw. 2020 r. | Zmiana r/r |
Wartość produktów sprzedanych na platformie (GMV) | 9 596,4 | 6 569,5 | +46,1% |
Przychody | 1 210,2 | 751,2 | +61,1% |
EBITDA | 527,5 | 350,2 | +50,6% |
Skorygowana EBITDA | 535,6 | 355,6 | +50,6% |
Zysk netto | 269,6 | 104,6 | +157,8% |
Podobne aktualności
Allegro: koniec z bezterminowym banowaniem klientów
"Ograniczymy liczbę potencjalnych nadużyć" - twierdzi Allegro.