Allegro idzie po rekordy i wybitnie zwiększa obroty dzięki rosnącym wpływom z opłat pobieranych od resellerów i retailerów. W I kw. 2021 r. wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie e-commerce osiągnęła 9,6 mld zł, co oznacza wzrost aż o 46,1 proc. r/r.

Przychody Allegro wyniosły 1,21 mld zł i były o 61,1 proc. wyższe niż w I kw. 2020 r., czyli o 15 pkt wyżej niż GMV.

To m.in. efekt współfinansowania przez sprzedawców dostaw do paczkomatów w ramach programu Smart (tak jest od stycznia br.) i większym wpływom z reklam.

Marketplace zapewnia 82 proc. przychodów

Nadal zdecydowanie największy, 82,2 proc. udział w przychodach Allegro miał segment marketplace, czyli głównie opłaty pobierane od sprzedawców.

Usługi reklamowe odpowiadały za 8,4 proc. przychodów Allegro, własna sprzedaż detaliczna za 4,9 proc. (czyli niemało – ok. 60 mln zł), a porównywarka cen Ceneo.pl za 4,1 proc.

Przewidywania na 2021 r. – dalsze solidne wzrosty

Zarząd przewiduje obecnie, że zakupy na Allegro będą się wspinać na nowe szczyty – GMV wzrośnie w całym bieżącym roku o około 20 proc. (czyli ok. 1,45 mld zł), przychody netto – nieco powyżej 30 proc., a skorygowana EBITDA o około 20 proc.

600 mln zł inwestycji. Oto cele

Założenia dotyczące nakładów inwestycyjnych w 2021 r. pozostają niezmienione na poziomie 550–600 mln zł. W I kw. 2021 r. wyniosły one 60 mln zł, wobec 43,5 mln zł w I kw. 2020 r.

Inwestycje planowane na ten rok obejmują przede wszystkim dalszy rozwój platformy i jej funkcjonalności logistykę w celu dalszego usprawnianie dostaw.

Plany te zakładają m.in. zakończenie pierwszych etapów budowy własnej sieci automatów paczkowych grupy oraz uruchomienie usługi Allegro Fulfillment, dzięki której Allegro zajmie się magazynowaniem, pakowaniem i wysyłką towarów w imieniu sprzedawców. W tym celu budowane jest nowe centrum logistyczne pod Warszawą.

„Na koniec I kwartału liczba aktywnych kupujących przekroczyła 13,2 mln, o 13,4 proc. więcej niż przed rokiem. Przeciętne roczne wydatki na jednego kupującego wzrosły do prawie 2880 zł, czyli o 38,9 proc. r/r. Odnotowaliśmy również dwucyfrowy wzrost liczby sprzedawców, w tym zagranicznych, a także liczby ofert” – twierdzi François Nuyts, prezes Allegro.

Jak zapewniono, Allegro Biznes, nowa platforma B2B dla firm uruchomiona w lutym, została dobrze przyjęta przez użytkowników (zwłaszcza MŚP), a liczba sprzedawców uczestniczących w programach B2B rośnie zgodnie z założeniami.

Blisko 5 tys. ludzi będzie pracować dla Allegro

W I kw. 2021 r. zatrudniono ponad 300 nowych pracowników, zwiększając łączne zatrudnienie do ponad 3,5 tys. osób.  

W całym 2021 r. Allegro planuje zwiększyć zatrudnienie o 1,5 tys. osób.

Wybrane wyniki Allegro.eu (w mln zł)I kw. 2021 r.I kw. 2020 r.Zmiana r/r
Wartość produktów sprzedanych na platformie (GMV)9 596,46 569,5+46,1%
Przychody1 210,2751,2+61,1%
EBITDA527,5350,2+50,6%
Skorygowana EBITDA535,6355,6+50,6%
Zysk netto269,6104,6+157,8%
Źródło: Allegro