Allegro zarobiło na czysto niemal 300 mln zł
Mimo wejścia serwisu zakupowego Amazona do Polski Allegro ma się jeszcze lepiej, niż w zeszłym roku. Zysk spółki wystrzelił o 60 proc.
Już ponad 13 mln osób kupuje na Allegro.
Allegro czerpie coraz większe potężne profity z boomu w e-handlu. W II kw. 2021 r. zysk netto spółki wzrósł o 60 proc. rok do roku, do 296 mln zł. Skorygowana EBIDTA urosła o 24 proc. (560 mln zł). Przychody okazały się wyższe o 28 proc. i sięgnęły ponad 1,3 mld zł.
Towar za 10 mld zł przeszedł z rąk do rąk
Wartość produktów sprzedanych na platformie (GMV) w II kw. br. była wyższa o blisko 11 proc. r/r, sięgając 10,4 mld zł. Liczba aktywnych kupujących również wzrosła, o 7 proc., do 13,2 mln.
Sprzedawcy ciągną na Allegro
Ilość ofert zwiększyła się o ok. 50 proc. w ciągu roku. Użytkownik Allegro wydaje rocznie przeciętnie już niemal 3 tys. zł. W ciągu roku ta średnia wzrosła o 30 proc.
Przypomnijmy, że II kw. ub.r. był czasem eksplozji sprzedaży internetowej w związku z wprowadzonych lockdownem. Tym samym Allegro nie tylko zdołało utrzymać dodatkowy popyt czasu pandemii, ale jeszcze go zwiększyć. Warto też odnotować, że w minionym kwartale działała już polska platforma sprzedażowa Amazona.
CFO: inwestycje procentują
Dyrektor finansowy Allegro Jon Eastick komentuje, że efekty przynosi strategia inwestowania w jakość obsługi klienta i pakiety smart oraz Allegro Pay.
W tym roku plany Allegro postanowiło jednak ograniczyć inwestycje wobec pierwotnych założeń. Plany zakładają wydatki rzędu 475 – 525 mln zł. Kwotę tę zmniejszono z 550 – 600 mln zł, o jakiej była mowa na początku roku. To jak stwierdzono efekt m.in. oszczędności w wydatkach na IT. Nakłady w II kw. br. były wyższe o 24 proc. r/r.
Nowe nakłady dla sprzedawców
Allegro zapowiada inwestycje w rozwój swojego marketplace z myślą o sprzedawcach. Deklaruje, że więcej wyda na darmowe dostawy (wzrost o 32 proc.) i marketing (o 40 proc.). Chce też zwiększyć zatrudnienie o prawie 30 proc.
Podobne aktualności
Allegro: koniec z bezterminowym banowaniem klientów
"Ograniczymy liczbę potencjalnych nadużyć" - twierdzi Allegro.