Allegro czerpie coraz większe potężne profity z boomu w e-handlu. W II kw. 2021 r. zysk netto spółki wzrósł o 60 proc. rok do roku, do 296 mln zł. Skorygowana EBIDTA urosła o 24 proc. (560 mln zł). Przychody okazały się wyższe o 28 proc. i sięgnęły ponad 1,3 mld zł.

Towar za 10 mld zł przeszedł z rąk do rąk

Wartość produktów sprzedanych na platformie (GMV) w II kw. br. była wyższa o blisko 11 proc. r/r, sięgając 10,4 mld zł. Liczba aktywnych kupujących również wzrosła, o 7 proc., do 13,2 mln.

Sprzedawcy ciągną na Allegro

Ilość ofert zwiększyła się o ok. 50 proc. w ciągu roku. Użytkownik Allegro wydaje rocznie przeciętnie już niemal 3 tys. zł. W ciągu roku ta średnia wzrosła o 30 proc.

Przypomnijmy, że II kw. ub.r. był czasem eksplozji sprzedaży internetowej w związku z wprowadzonych lockdownem. Tym samym Allegro nie tylko zdołało utrzymać dodatkowy popyt czasu pandemii, ale jeszcze go zwiększyć. Warto też odnotować, że w minionym kwartale działała już polska platforma sprzedażowa Amazona.

CFO: inwestycje procentują

Dyrektor finansowy Allegro Jon Eastick komentuje, że efekty przynosi strategia inwestowania w jakość obsługi klienta i pakiety smart oraz Allegro Pay.

W tym roku plany Allegro postanowiło jednak ograniczyć inwestycje wobec pierwotnych założeń. Plany zakładają wydatki rzędu 475 – 525 mln zł. Kwotę tę zmniejszono z 550 – 600 mln zł, o jakiej była mowa na początku roku. To jak stwierdzono efekt m.in. oszczędności w wydatkach na IT. Nakłady w II kw. br. były wyższe o 24 proc. r/r.

Nowe nakłady dla sprzedawców

Allegro zapowiada inwestycje w rozwój swojego marketplace z myślą o sprzedawcach. Deklaruje, że więcej wyda na darmowe dostawy (wzrost o 32 proc.) i marketing (o 40 proc.). Chce też zwiększyć zatrudnienie o prawie 30 proc.