W 2020 r. Allegro.eu zapłaciło prawie 0,9 mld zł VAT i CIT – poinformowała spółka w raporcie ESG (Environmental, Social and Corporate Governance).

Jak twierdzi, taka kwota odprowadzona fiskusowi stanowi równowartość około jednej trzeciej planowanych wydatków państwa na szkolnictwo wyższe i naukę w 2021 r.

W 2020 r. grupa Allegro wypracowała blisko 4 mld zł przychodów (wzrost o 54 proc. r/r). Zysk netto wyniósł 419 mln zł (+6,5 proc.). Wartość produktów sprzedanych na platformie (GMV) sięgnęła 35,1 mld zł (+54 proc.).

Pół miliarda na wsparcie

Firma podaje również, że w ub.r. przeznaczyła 490 mln zł na wsparcie pracowników, klientów, sprzedawców oraz pracowników ochrony zdrowia.

Jako tego rodzaju inicjatywy wymienia „darowizny na rzecz ochrony zdrowia, niezliczone godziny wolontariatu pracowniczego, darmowe subskrypcje Smart dla wszystkich klientów jak i pakiety wsparcia dla sprzedawców”.

Według raportu za 2020 r. koszty dostaw dla Allegro w IV kw. wzrosły o 180 proc., głównie z powodu rosnącej grupy klientów korzystających z pakietów smart.

Sprzedawcy głównym źródłem przychodów.

Warto przy tym zauważyć, że sprzedający generują największą część przychodów potentata e-commerce w kraju. W IV kw. ub.r. segment marketplace, czyli głównie wpływy z opłat od sprzedawców, przekroczyły 1 mld zł i miały blisko 80 proc. udziału w kwartalnych przychodach Allegro.

Jak informuje prezez Francois Nuyts, firma ma ponad 3 tys. pracowników, a na platformie Allegro działa 130 tys. sprzedawców i kupuje ponad 13 mln aktywnych klientów. Tylko w IV kw. 2020 r. przybyło ok. 400 tys. klientów.

Na 2021 r. Allegro zapowiedziało inwestycje rzędu 475 – 525 mln zł, (wobec 230 mln zł w 2020 r.) z tego środki pójdą m.in. na logistykę i rozwój platformy.