Ruszył portal sprzedażowy Allegro.cz. To kolejny krok w międzynarodowej ekspansji koncernu, po przejęciu w ub.r. czeskiej Grupy Mall i firmy logistycznej WE|DO (kosztem łącznie ok. 4 mld zł). Allegro deklaruje, że chce stać się wiodącą platformą e-commerce w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

„Wierzymy, że model marketplace wypracowany na przestrzeni lat przez Allegro będzie konkurencyjny również na arenie międzynarodowej” – mówi Chief Commercial Officer w Allegro, Alvise Favara.

Od pierwszego dnia na czeskim Allegro jest blisko 100 mln ofert, w tym produkty od tysięcy – jak twierdzi koncern – przedsiębiorców z Polski. Według danych firmy blisko trzy czwarte sprzedających na allegro.pl jest zainteresowana eksportem do Czech. Allegro chce przyciągnąć polskich resellerów i retailerów na rynek południowych sąsiadów m.in. poprzez obsługę zamówień w ramach fulfillmentu i tłumaczenie ofert.

Według badania Allegro wśród barier wejścia na nowy rynek, najczęściej wymienianych przez sprzedawców, jest zarządzanie zwrotami (42 proc.), obsługa międzynarodowych reklamacji (39 proc.) i bariera językowa (22 proc.).

Na polskim rynku Allegro w 2022 r. osiągnęło 6,7 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 24 proc. r/r. W grupie miało 9 mld zł przychodów i 1,9 mld zł straty netto, głównie z powodu 2,3 mld zł odpisu w wyniku utraty wartości przejętej Mall Group. Wyniki finansowe czeskiej grupy, działającej w kilku krajach regionu, okazały się znacznie niższe niż zakładano. Wartość sprzedaży w Polsce (GMV) sięgnęła w całym roku 49,4 mld zł (+16 proc. r/r), a w całej grupie 52,5 mld zł (+23 proc. r/r).