Allegro oficjalnie uruchomiło międzynarodową wersję swojego serwisu: allegro.com. Jest przeznaczony dla klientów w Unii Europejskiej. Można w nim wyszukiwać i przeglądać oferty w j. angielskim, składać zamówienia z dostawą do jednego z 24 krajów UE (za wyjątkiem Cypru i Malty) oraz płacić w euro korzystając z akceptowanych na świecie metod płatności, jak karty płatnicze lub PayPal. Wersja językowa serwisu dostosowuje się automatycznie do wykrytego numeru IP (stąd w polskim internecie może przekierowywać na stronę allegro.pl).

Allegro deklaruje zainteresowanym sprzedawcom tłumaczenia ofert i pomoc w procesie zakupu i zagranicznych dostaw do klientów. Zapewnia też o dowiezieniu towaru do klienta na terenie UE w ciągu 2-3 dni. Z informacji z ofert wynika, że przesyłki do odbiorców za granicą często idą poprzez DPD. Obecnie na allegro.com jest dostępnych ponad 60 mln ofert.

Według Allegro ekspansja międzynarodowa należy do priorytetów rozwoju firmy. Spółka przejmie czeską grupę Mall oraz firmę logistyczną WE|DO, które są obecne na rynkach CEE. Allegro ma już zgody regulatorów niezbędne do finalizacji transakcji wartej 881 mln euro (ponad 4 mld zł).

Natomiast otwarcie allegro.com to drugi filar rozwoju za granicą, który ma zwiększyć zasięg platformy głównie w zachodniej Europie. Firma zapowiada również uruchomienie na allegro.com specjalnej strony dla międzynarodowych ofert.