„Nasz zespół pracuje nad uruchomieniem naszych platform w Słowacji, na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji w 2024 r., wykorzystując sukces Allegro.cz jako punkt odniesienia” – oznajmił prezes Allegro Roy Perticucci.

Firma podaje, że na Allegro.cz w kilka miesięcy po uruchomieniu zakupy zrobiło ponad 1,1 miliona konsumentów.

Dla porównania w Polsce w III kw. 2023 r. kupowało na Allegro 14,5 mln osób. Liczba wzrosła szósty kwartał z rzędu. Przeciętny nabywca wydaje średnio na platformie 3699 zł rocznie (ponad 7 proc. więcej r/r).

Wyższa prowizja od sprzedaży podbiła przychody koncernu

Wartość sprzedaży brutto (GMV) na Allegro w kraju wzrosła w III kw. 2023 r. o 10,5 proc. r/r (co jest wskaźnikiem zbliżonym do poziomu inflacji), do 13,3 mld zł.

Przychody koncernu z działalności w Polsce poszły w górę o 19,9 proc. r/r, do 1,95 mld zł, dzięki rosnącej prowizji od sprzedaży (take rate) i jej lepszej monetyzacji, jak i wzrostowi przychodów z działalności reklamowej o 38 proc. r/r.

W kraju odnotowano wzrost skorygowanej EBITDA o 32,4 proc. r/r, do 778 mln zł.

Tymczasem segment przejętej w ub.r. kosztem 4 mld zł czeskiej Grupy Mall miał stratę na EBIDTA skorygowanej 44,3 mln zł w III kw. br., choć tutaj odnotowano poprawę, skupiając się według firmy na efektywności operacyjnej i przekształceniu dotychczasowych marek grupy w najważniejszych sprzedawców na Allegro.cz.

Wzrost w Polsce, dołek za granicą

W IV kwartale 2023 r. Allegro oczekuje wzrostu GMV w Polsce o 9-11 proc. r/r, przy wzroście przychodów o 17-20 proc. i skorygowanego wskaźnika EBITDA o 20-23 proc. r/r.

Natomiast przewidywana wartość GMV na działalności międzynarodowej spadnie w IV kw. o 10-14 proc. r/r, przychody o 33-38 proc. r/r, a skorygowana strata EBITDA wyniesie 160-180 mln zł.

100 mln zł inwestycji w Polsce

Wydatki inwestycyjne Allegro szacowane są na 90-100 mln zł w Polsce i 20-30 mln zł za granicą.