Allegro przygotowuje anglojęzyczną wersję swojej platformy e-commerce – poinformował PAP Biznes John Eastick, dyrektor finansowy Allegro. Celem jest udostępnienie oferty polskich sprzedawców w całej Europie i przyciągnięcie zagranicznych resellerów na Allegro. Koncern na razie nie podaje terminów związanych z tym projektem.

Potentat polskiego rynku e-commerce rusza więc do ofesnywy na zagraniczne rynki, podczas gdy Amazon wszedł do Polski w marcu br. ze swoją platformą sprzedażową.

Na rok 2021 Allegro zapowiedziało 550 – 600 mln zł inwestycji. Środki zostaną przeznaczone na rozwój platformy i logistykę. Pod Warszawą powstaje nowe centrum magazynowe.

Niedawno pojawiła się informacja o zainteresowaniu Allegro zakupem czeskiej grupy e-commerce Mall. Firma na razie tego nie potwierdza.

13 mln kupujących na Allegro

Działając jak na razie na lokalnym rynku Allegro notuje solidne wzrosty, korzystając z dobrej koniunktury dla handlu internetowego w czasie pandemii. W końcu I kw. 2021 r. miało 13,2 mln aktywnych kupujących, o ponad 13 proc. więcej niż przed rokiem.

Wartość produktów sprzedanych na platformie w całym minionym kwartale to 9,6 mld zł, o 46 proc. więcej niż przed rokiem.

Allegro wypracowało zysk netto większy o 157 proc. wobec analogicznego okresu ub.r., blisko 270 mln zł, przy przychodach 1,2 mld zł.