Wejścia Amazona do Polski zmusi Allegro do inwestycji. To obniży rentowność biznesu lidera polskiego rynku e-commerce – ocenia Biuro Maklerskie mBanku, według wirtualnemedia.pl.

Wzrost udziału Allegro w rynku i utrzymanie wysokiego poziomu rentowności są mało prawdopodobne – uważa BM mBanku.

Już w listopadzie ub.r., czyli przed ogłoszeniem przez Amazona wejścia na polski rynek z platformą e-commerce, BM mBanku oceniało, że spadek rentowności Allegro jest nieunikniony.

Amazon postawi na szybką dostawę

Zdaniem analityka można spodziewać się dużego zainteresowania sprzedawców ofertą Amazona w Polsce. Przewiduje, że w kraju gigant skoncentruje się na szybkiej dostawie, którą analityk uważa za kluczową przewagę konkurencyjną Amazona (ma w Polsce 9 centrów magazynowych, będzie miało 10). Allegro nie może pod tym względem tracić dystans do konkurenta.

Więcej darmowej dostawy z Allegro

BM mBanku uważa, że w celu obrony udziału w rynku Allegro zostanie zmuszone do poszerzenia opcji bezpłatnej dostawy, inwestycji w bazę logistyczną i usługi fulfillment. Naturalnie to wszystko podniesie koszty koncernu.

Przewidywania już się materializują. Allegro zapowiedziało na początku roku uruchomienie nowego centrum logistycznego pod Warszawą, które będzie świadczyć dla sprzedawców obecnych na platformie usługi przechowywania, pakowania, wysyłki i obsługi zwrotów.

W listopadzie ub.r. analitycy mBanku zakładali m.in. dofinansowanie Smart na poziomie 2,5 proc. GMV [całkowitej wartość transakcji na Allegro] w 2024 r. wobec 1,2 proc. w 2019 r.

Ponadto firma przymierza się do wprowadzenia własnych automatów do odbioru paczek. InPost, potentat na tym rynku, będzie strategicznym partnerem Amazona w Polsce.

Kolejny przewidywany przez biuro maklerskie kierunek działań Allegro to większa aktywność w sieci (także poprzez zakupy ruchu).

Inną ocenę przyszłości Allegro ma Goldman Sachs – w nowej rekomendacji radzi kupować akcje spółki, wyznaczając cenę docelową na 91 zł.