Alllegro spodziewa się niższych wyników za 2022 r., niż wcześniej zakładało.

Przykładowo w Polsce wzrost GMV (wartość sprzedaży na platformie) ma wynieść 15 – 17 proc. r/r, zamiast poprzednich 15 – 20 proc. Wzrost przychodów sięgnie 23 – 26 proc. (wcześniej 25- 30 proc.), a skorygowanej EBIDTA do 10 – 12 proc. (poprzednio zakładano 10 – 15 proc. na plusie).

W całej grupie niższe będą również inwestycje w tym roku, choć i tak solidne: 720 – 800 mln zł zamiast 775 – 845 mln zł.

W latach 2022 – 2026 Allegro zakłada średni roczny wzrost GMV o ponad 20 proc.

„Nowy prezes zarządził ostrożny zwrot”

Cięcie prognoz firma tłumaczy zakłóceniami w gospodarce i sytuacją polityczną związaną z wojną na Ukrainie (ogłoszenie poprzednich prognoz zbiegło się z wybuchem wojny).

Jesteśmy ostrożni w naszych najnowszych oczekiwaniach, które opierają się na naszym konserwatywnym spojrzeniu na nadchodzące miesiące.” – komentuje dyrektor finansowy Allegro, Jon Eastick.

Jak zapewnia, model działania platformy okazał się skuteczny i stabilny.

Od września br. Allegro ma nowego szefa, którym został Roy Pertucci.

„Nowy prezes Allegro zarządził ostrożny i logiczny zwrot w kierunku zrównoważenia wzrostu z wydajnością i zwrotem z inwestycji, by w pełni się przygotować na prawdopodobnie trudniejsze warunki działania” – wyjaśnia CFO.

Roy Pertucci widzi „przed Allegro ogromne perspektywy wzrostu. Celem jest umacnianie się w Polsce i wygrywanie poza nią” – twierdzi.

W Polsce w II kw. 2022 r. na Allegro sprzedano towary za 10,4 mld zł (wartość GMV), czyli o 16 proc. więcej niż przed rokiem. EBIDTA obniżyła się jednak o 1,5 proc., do 551 mln zł.

W I półroczu 2022 grupa osiągnęła 3,6 mld zł przychodów operacyjnych wobec 2,5 mld zł rok wcześniej. Zysk netto zmniejszył się natomiast wyraźnie, do 103,5 mln zł z 565,5 mln zł.