Allegro wejdzie na warszawską giełdę w październiku br. – według nieoficjalnych informacji PAP Biznes. Wartość publicznej oferty może wynieść 2,3 – 3 mld dol. (ok. 8,6 – 11,2 mld zł). Większość obejmą instytucjonalni inwestorzy. To będzie największy debiut w ponad 30-letniej historii warszawskiej giełdy. Allegro nie komentuje tej informacji.

Zakładając, że oferta obejmie 20 do 20 kilku proc. akcji wycena spółki sięga ok. 11 mld dol. (ok. 41,2 mld zł). Na podobną kwotę, ok. 10 mld euro, miała wycenić Allegro spółka Lizard, która według doniesień Bloomberga z czerwca br., przygotowuje publiczną ofertę akcji.

Na początku 2017 r. 100 proc. udziałów w Allegro zostało kupione za 3,25 mld dol. kupione przez konsorcjum trzech funduszy: Permira, Cinven i Mid Europa.

Transakcja objęła również Ceneo. Czyli w ciągu blisko 4 lat (od czasu gdy ustalono cenę zakupu), wartość Allegro wzrosła ponad 3-krotnie.

Allegro jest największą platformą e-commerce w Polsce. Miesięcznie odwiedza ją ponad 18 mln internautów. Przybywa sprzedających na niej przedsiębiorców – w tempie ok. 20 proc. rocznie.

W końcu 2019 r. ok. 140 tys. podmiotów oferowało swoje produkty i usługi na Allegro. Spółka liczyła na początku br., że w tym roku przybędzie kolejne 20 proc. – czyli blisko 30 tys. nowych firm i ich towar dołączą do masy sprzedawców na platformie.

Lockdown i wzrost zakupów online dodatkowo zapewnił wzrost biznesu Allegro. Firma w br. inwestuje 1 mld zł w rozwój platformy.

W 2019 r. Allegro.pl osiągnęło 2,4 mld zł przychodów, o 31 proc. więcej wobec 2018 r. Zysk netto wzrósł o 73 proc., do 399 mln zł.

Najwięcej wpływów (2,1 mld zł w ub.r.) Allegro uzyskuje z opłat od sprzedaży i innych związanych z ofertami.