Allegro zaprezentowało statystyki sprzedaży komputerów przenośnych i tabletów od początku br. do początku grudnia. Wśród laptopów zdecydowanym liderem jest Lenovo – 30 proc. urządzeń sprzedanych na Allegro w br. nosiło logo chińskiego producenta. Pozycja Lenovo – największego gracza na rynku laptopów – nie zaskakuje. Okazało się, że dobry rok miał również Dell, który w tym roku jest drugą pod względem popularności marką laptopów (15 proc.).

 

Najczęściej wybierane marki laptopów na Allegro w 2014 roku
Marka Udział w sprzedaży
1. Lenovo 30%
2. Dell 15%
3. HP 12%
4. Asus 11%
5. Toshiba 6%
6. Acer 5%
7. Apple 3%
8. Samsung 3%
9. Sony 2%
10. Fujitsu 1%
11. MSI 1%
12. Packard Bell 1%
Pozostałe i
uszkodzone
10%

 

 

Jeśli chodzi o tablety, to na topie jest Samsung (11 proc.). Popularne na świecie iPady znajdują natomiast mniej nabywców nie tylko w porównaniu z koreańską marką, lecz także z polskimi liderami, co można tłumaczyć stosunkowo wysokimi cenami tabletów Apple’a.

– W 2014 roku na rynku tabletów rozgrywała się istna bitwa o polskiego konsumenta. Średni spadek cen o ok. 20 proc. w stosunku do 2013 roku spowodował, że tablety znanych marek stały się bardziej atrakcyjne dla użytkowników – komentuje Michał Wójcik, menedżer kategorii Elektronika w Allegro.pl.


Najczęściej wybierane marki tabletów na Allegro w 2014 roku

Marka Udział w sprzedaży
1. Samsung  17%
2. Overmax  11%
3. Goclever  11%
4. Apple  7%
5. Lenovo  7%
6. Asus  5%
7. Prestigio  2%
8. Lark  2%
9. Manta  2%
Inni producenci 25%
Pozostali 10%

 

Warto zwrócić uwagę, że w porównaniu z laptopami oferta tabletów obejmuje dużo więcej marek – sprzęt mniej znanych vendorów stanowi w sumie jedną czwartą tabletów sprzedanych w br. na Allegro (ujęto w ich w rubryce „inni producenci”).

Jedna dziesiąta tegorocznej sprzedaży to modele „pozostałych” producentów – tutaj zostały sklasyfikowane urządzenia marek, które nie prowadzą oficjalnej dystrybucji w Polsce. Jak widać na Allegro jest wystawianych całkiem sporo takich tabletów.