Allegro przedłużyło okres przejściowy dla sprzedawców, dotyczący opcji anulowania zakupu. Resellerzy i retailerzy nie muszą jej udostępniać klientom do początku 2021 r.

Tę opcję uruchomiono w maju br. na zasadzie dobrowolności, a od początku sierpnia miała być obowiązkowa dla sprzedawców.

„Otrzymujemy informacje, że nie wszyscy sprzedający są gotowi na nowy sposób anulowania zamówień” – wyjaśnia Allegro przesunięcie terminu.
 
Oznacza to, że kupującym pozostaną dotychczasowe sposoby rezygnacji, np. kontakt ze sprzedawcą przez formularz zwrotu lub wysłanie maila.
 
Allegro przekonuje natomiast, że opcja anulowania, dostępna u klienta w zakładce „Kupione”, to najszybsza droga na zgłoszenie, np. w razie pomyłki w zamówieniu i usprawni obsługę nabywców.

Serwis zapewnia również, że opcja pozwala łatwiej i szybciej odzyskać przedsiębiorcy prowizję od sprzedaży. W razie anulacji zakupu Allegro nie wysyła do klienta maila z prośbą o jej potwierdzenie. „Jeśli kupujący nie zapłaci za zakup lub zwrócisz mu wpłatę przez Allegro Finanse – wniosek o zwrot prowizji do anulowanego zamówienia rozpatrzymy na Twoją korzyść” – przekonuje serwis.

Oferty powiązane w Elektronice od września br.

Ponadto Allegro przesuwa z 1 sierpnia na 1 września wymaganie 1 proc. ofert powiązanych z produktem w bazie serwisu m.in. w kategorii Elektronika.
 
Uzasadnia, że chce dać sprzedawcom więcej czasu na przeprowadzenie tej operacji. Według zapewnień Allegro powiązanie produktu w ofercie z bazą platformy pozwala szybciej wystawiać oferty, a nabywca łatwiej odnajdują interesujący ich przedmiot.

Allegro zapowiedziało także usprawnienie tego mechanizmu.

Zmienią się zasady weryfikacji kodów EAN produktów, dodawanych do bazy przez sprzedawcę. Będzie można dodać produkty, które mają poprawny kod, ale nie występują poza Allegro.

Sprzedający będzie także otrzymywał komunikaty, dlaczego nie udało się dodać produktu i informacje, co zrobić, aby powiązać ofertę z produktem lub go stworzyć.

W ofertach powiązanych Allegro umożliwi edycję parametrów w części Pozostałe parametry. Informacja o różnicy parametrów między produktem a ofertą pojawi się tylko wtedy, gdy dotyczy Podstawowych parametrów.

Od 31 lipca br. zmieniają się natomiast prowizje w kategorii Elektronika.