Inwestycje w nowe technologie stanowią jeden z kluczowych elementów nowej strategii Alior Banku „Cyfrowy buntownik” na lata 2017–2020. Bank chce uprościć ofertę produktów i usług a nowe rozwiązania cyfrowe mają ułatwić ich zakup w trybie online. Zaplanowana na dużą skalę automatyzacja i robotyzacja ma natomiast przyczynić się do usprawnienia procesów biznesowych, co pozwoli na optymalizację kosztów działalności. Digitalizacji będą podlegać odziały banku. Pracownicy zostaną wyposażeni w urządzenia mobilne pozwalające na obsługę klientów poza placówką. Planowane jest też wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz rozwiązań bazujących na chmurze obliczeniowej.

Alior Bank wyda na innowacyjne rozwiązania 400 mln zł ponad bieżące wydatki na utrzymanie i rozwój systemów IT. Nowe narzędzia będą służyły głównie obsłudze klientów indywidualnych. „Klient indywidualny jest absolutnie kluczowy w strategii Aliora, ponieważ stanowi on 60 proc. naszego biznesu, ale pozostałe 40 proc. to są małe i średnie firmy, czyli ci sami klienci, tylko prowadzący działalność gospodarczą – zaznacza w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Wojciech Sobieraj, prezes zarządu Alior Banku.

Bank planuje, że do 2020 roku 35 proc. pożyczek będzie udzielanych przez internet (obecnie 12 proc.). Zakładanie lokat ma natomiast niemal całkowicie przenieść się do sieci (85 proc. wobec obecnych 65 proc.). Działania banku wpisują się w generalne trendy rozwoju sektora bankowego. Analitycy przewidują, że w 2020 roku 40 proc. transakcji będzie realizowanych w ramach bankowości mobilnej. Jednocześnie ilość wizyt i transakcji w oddziałach zmniejszy się w 2020 roku do 40 proc.

Źródło: Newseria