Udział chińskich platform sprzedażowych pod względem liczby dokonanych transakcji w I połowie 2018 r. wyniósł 46,9 proc. – według danych Planet Plus. W tym AliExpress ma ponad 90 proc. Udział Allegro w sprzedaży na tej platformie sięgnął niemal 14 proc. Resztę generują polskie sklepy internetowe. W II kw. br. tego roku Polacy dokonali za pośrednictwem Planet Plus w sumie blisko 60 tys. transakcji na AliExpress. To ponaddwukrotnie więcej niż w tym samym czasie na Allegro.

Jednak mimo ilościowej przewagi chińskiego giganta blisko 80 proc. wartości tych zakupów przypada na polskie podmioty. Co więcej, rośnie wartość sprzedaży w polskich sklepach internetowych. W I poł. 2018 r. osiągnęła ona ponad 94 proc. wartości transakcji z całego ubiegłego roku. W przypadku chińskich serwisów zainteresowanie zakupami większej wartości może ograniczać długi okres oczekiwania na produkt.

Dane dotyczą 530 tys. transakcji.

Źródło: Newseria