Polska będzie nadal wśród naszych topowych rynków – deklaruje w rozmowie z Bankier.pl Gary Topp, senior operation manager AliExpress. Zapewnia, że na platformie sprzedażowej jest duże zainteresowanie ofertą elektroniki.

Dyrektor zauważa, że polski rynek jest specyficzny, ponieważ dominuje na nim od lat jedna firma. Chodzi naturalnie o Allegro. Zdaniem dyrektora to jednak sprawia, że jest miejsce dla nowych graczy.

Dyrektor podkreśla wagę polskiego rynku, co wynika z szybkiego rozwoju gospodarczego i perspektyw wzrostu sektora e-commerce. Celem AliExpress jest usprawnienie logistyki.

W końcu ub.r. zapadła decyzja o budowie europejskiego centrum dystrybucyjnego Alibaby (do którego należy AliExpress). Powstanie koło Liege w Belgii. Ośrodek magazynowy obejmie 380 tys. m kw. powierzchni (czyli 50 boisk piłkarskich). Alibaba w usprawnienie dostaw zamierza zainwestować na świecie 13 mld dol.

Również Amazon nie odpuszcza polskiego rynku. Buduje nowe centrum logistyczne i wprowadził zachęty dla sprzedawców.

Allegro z kolei zapewnia o dużych wzrostach w ub.r. Zapowiedziało wprowadzenie szeregu zmian.