AliExpress: Polska wśród 3 kluczowych rynków
Chiński koncern zapowiada inwestycje w Polsce.
"Polska pozostaje dla nas jednym z trzech kluczowych rynków w Europie, a także jednym z najlepszych na świecie" – oznajmił dla ISBtech Łukasz Dwulit, dyrektor ds. rozwoju strategicznego na region CEE w Aliexpress. W Europie większe zakupy w tym serwisie odnotowano tylko w Hiszpanii i Francji.
Dyrektor zapowiedział inwestycje na polskim rynku. Do priorytetów zaliczył ulepszenia w sposobach płatności i bliższą współpracę z bankami.
AliExpress jest najlepiej rozpoznawalnym w Polsce zagranicznym serwisem e-commerce – według badania Gemiusa z ub.r. wskazało go spontanicznie 42 proc. kupujących w sieci poza krajem. To dużo lepszy wynik niż Amazona (17 proc.).
Jednak po wybuchu pandemii serwis aliexpress.com w kraju zanotował wyraźny spadek odwiedzin – według danych Gemius/PBI dla Wirtualne Media. W marcu 2020 r. miał ponad 5,5 mln użytkowników, podczas gdy w marcu 2019 r. było ich 6,6 mln. Liczba odsłon zmniejszyła się ze 189,8 mln do 102,7 mln. Obecnie chiński serwis e-commerce jest piąty w tym segmencie pod względem popularności w polskim internecie.
Możliwe, że firmie zaszkodziły obawy wśród polskich konsumentów związane z epidemią. Ponadto UE zamierza zwiększyć kontrolę handlu internetowego z Chin, aby skuteczniej egzekwować podatki od dostarczanych towarów.
Podobne aktualności
Aliexpress może udostępnić swoją platformę polskim sprzedawcom
Sprawa jest analizowana. Możliwe, że polscy resellerzy będą działać na Aliexpress już za kilka miesięcy.
VAT e-commerce przystopował e-zakupy z Chin? Ostry spadek przesyłek
Po wprowadzeniu pakietu VAT e-commerce liczba przesyłek spoza UE stopniała o jedną piątą. Zmniejszyła się liczba użytkowników aliexpress.com.
Aliexpress otworzy centrum logistyczne w Polsce
Chiński koncern nie odpuszcza walki o polski rynek. Pod Łodzią uruchamia centrum logistyczne, które ruszy do początku listopada br.