Alibaba w Rosji…
…z mniejszościowym udziałem w AliExpress Russia.
Największa chińska firma zajmująca się handlem elektronicznym przekazała kontrolę nad swoim rosyjskim biznesem.
Alibaba Group Holding Ltd utworzyła spółkę joint venture z Russian Direct Investment Fund, operatorem komórkowym Megafon i grupą internetową Mail.ru., licząc, że dostęp do ich bazy konsumentów pomoże przyspieszyć rozwój jej biznesu na rosyjskim rynku. O sprawie poinformowano w czasie Eastern Economic Forum we Władywostoku, we wtorek 11 października. Okazuje się, że Alibaba będzie właścicielem 48 procent AliExpress Russia. Trzy rosyjskie podmioty będą miały 52-procentowy udział w platformie handlu elektronicznego po wniesieniu gotówki, udziałów i innych aktywów.
Przypomnijmy, że szef koncernu Jack Ma ujawnił jeszcze w grudniu 2015 roku, że firma jest zainteresowana w utworzeniu własnego serwisu w Rosji. Władimir Putin chciał wtedy podjęcia działań w odpowiedzi na plany Alibaby – polegających na zbudowaniu rosyjskiej platformy e-handlu.
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.