Największe chińskie przedsiębiorstwo e-commerce zamierza przeznaczyć 154 miliony dolarów, aby wspomóc absolwentów szkół średnich, którzy chcą wrócić do swoich rodzinnych miejscowości, żeby zakładać tam internetowe przedsiębiorstwa. Alibaba doszedł do porozumienia z Chińską Komunistyczną Organizacją Młodzieżową i będzie wspomagać młodzież w tym zakresie, przez finansowanie, szkolenie i partnerską pomoc.

E-commerce, którego rozwój jest silnie wspierany przez rząd chiński, szybko rozpowszechnia się na terenach wiejskich – coraz więcej rolników sprzedaje swoje produkty online. W miasteczkach i wioskach zostały założone punkty usługowe – dla tych, którzy nie mają jeszcze wystarczających umiejętności, aby handlować przez Internet. Liczba takich punktów wzrosła z trzech istniejących w 2009 r., do 780 obecnie. Generalnie do 2019 r. ma ich być ponad sto tysięcy w miejscowościach i 1000 regionalnych. Koszt takich działań opiewa na ok. 10 mld juanów (ok. 1.54 mld dol.).

Tempo rozwoju handlu online na obszarach wiejskich jest dwukrotnie szybsze niż w miastach. Klienci z obszarów wiejskich, którzy stanowią blisko jedną trzecią wszystkich kupujących, wydali w ubiegłym roku 195 milionów juanów (ok. 30 mln dol.) na zakupy online.