AiO trzymają się mocno
Są dane za 2016 rok.
Światowe dostawy komputerów All-in-One zmniejszyły się w 2016 r. o 4,8 proc., do ok. 12 mln szt. – według szacunku Digitimes Research. Oznacza to, że udział AiO w sprzedaży desktopów sięgnął 10,4 proc. – to najlepszy wynik w historii. Spadek był mniejszy, niż na całym rynku komputerów stacjonarnych. Co więcej, w 2017 r. spodziewana jest sprzedaż AiO na podobnym poziomie, co w ub.r.
Na rynku widoczna jest duża konsolidacja – 72,3 proc. udziału w sprzedaży ma 3 producentów, a 4 – 84,3 proc. Numerem 1 pozostaje Lenovo, drugie miejsce zajmuje HP, a trzecie Apple.
Podobne aktualności
Sprzedaż wyświetlaczy AIO LED nabiera tempa
Wirtualne studia w edukacji i firmach będą obszarem wzrostu dla LED-ów.
Rynek AI w Europie pójdzie ostro w górę
Do podziału będzie 190 mld dol. „Następne pięć lat będzie kluczowym okresem w komercyjnym wdrażaniu oprogramowania AI" - przewiduje analityk.