All-in-One LED konkurują z wyświetlaczami LCD 21:9 i interaktywnymi o część rynku korporacyjnego i konferencyjnego o wartości 11,1 mld dol. w 2028 r. – zgodnie z analizą Omdii.

Całkowita powierzchnia wyświetlaczy All-in-One LED wzrosła ponad 6-krotnie, do 56 tys. mkw w 2023 r. wobec 9 tys. mkw w 2020 r.

„Ten szybki wzrost podkreśla rosnący popyt i potencjał tych najnowocześniejszych wyświetlaczy w przekształcaniu oznakowania korporacyjnego i środowisk sal konferencyjnych” – komentuje Matthew Rubin, główny analityk w Omdii.

Analitycy: LED-y są dobre dla klientów i kanału

Według ekspertów prosty proces instalacji AiO LED w połączeniu z elastycznością projektu i rozmiaru są atrakcyjne zarówno dla nabywców korporacyjnych, jak i sprzedawców kanałowych.

Ich zalety w porównaniu z ekranami LCD są np. takie, że można je dostosować do różnych rozmiarów i układów pomieszczeń, tworzyć bezramkowe wyświetlacze dużych rozmiarów (ponad 100 cali), łatwiej je serwisować dzięki modułowej konstrukcji.

Skala dalszego wzrostu zależy od cen

Jednak dalszy wzrost LED-ów w najbliższych pięciu latach zależy od szybkiego spadku cen.

Obecnie urządzenia tego typu kosztują ponad 10 tys. dol. za sztukę, czyli znacznie więcej niż alternatywy LCD.
Jednak średnie ceny sprzedaży wyświetlaczy LED o grubości poniżej 2 mm spadły o 20 proc. od 2020 do 2023 r., więc zdaniem firmy badawczej ​​istnieje prawdopodobieństwo, że ceny All-in-One również będą nadal się zmniejszać. W przeciwnym razie rynek zostanie ograniczony do nabywców o znacznych budżetach i prawdopodobnie projekty będą opłacalne tylko w najważniejszych przestrzeniach o szerokiej ekspozycji, takich jak hole, a nie w znacznie liczniejszych salach konferencyjnych.

Wyświetlacze interaktywne: są ograniczenia

Jeśli barierę kosztów uda się zmniejszyć w nadchodzących latach, a funkcjonalność dotykowa dvLED będzie się poprawiać, sale konferencyjne staną się najważniejszym polem rywalizacji, na którym wyświetlacze LED All-in-One mają potencjał do rozwoju – ocenia Omdia.

Wyświetlacze interaktywne w ostatnich latach znalazły się w centrum uwagi w salach konferencyjnych ze względu na ich możliwości wykorzystania do spotkań hybrydowych, umożliwiając łatwą interakcję między pracownikami biurowymi i domowymi. Jednak ich realne możliwości w tych lokalizacjach są często ograniczone z powodu braku wiedzy na temat tego, jak najlepiej je wykorzystać lub utrudnione przez projekt sali konferencyjnej.

Ekrany 21:9 mają słabe perspektywy

Ostatnio wyświetlacze LCD 21:9 są coraz częściej widoczne na targach, jednak w 2023 r. wysłano mniej niż 1 tys. sztuk takich urządzeń, a perspektywy prawdopodobnie nie będą bardziej optymistyczne ze względu na brak entuzjazmu ze strony nabywców korporacyjnych.