W III kw. finansowym, zakończonym 31 lipca br., HPE zwiększyło przychody o 10 proc. rok do roku, do 7,7 mld dol. Zysk na akcję przekroczył oczekiwania producenta – poprawił się o 9 proc. rok do roku, oraz aż o 58 proc. kw/kw, do 0,38 dol.

AI mocno pociągnęła w górę wyniki. HPE przekształciła zamówienia na systemy sztucznej inteligencji w przychód o wartości około 1,3 mld dol., co stanowi wzrost o około 40 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem.

Zamówienia na systemy AI ogółem zwiększyły się o 1,6 mld dol. wobec poprzedniego kwartału. Backlog AI sięgnął 3,4 mld dol.

Większa sprzedaż poprzez partnerów

CEO Antonio Neri poinformował CRN USA, iż z 7,7 mld dol. przychodów w III kw. 4,1 mld dol. pochodziło z kanału sprzedaży (57 proc. przychodów, +5 proc. r/r).

W tym segment chmury hybrydowej odnotował o 14 proc. wyższe przychody poprzez kanał rok do roku oraz o 5 proc. kwartał do kwartału.

Już 37 tys. klientów GreenLake

Antonio Neri zapewnia, że usługa chmurowa GreenLake przyczynia się do wzrostu sprzedaży serwerów AI i jest ważnym elementem strategii dostawcy w zakresie sztucznej inteligencji. Twierdzi, że firma pozyskała 3 tys. nowych klientów GreenLake w tym kwartale i w sumie jest ich już 37 tys., o 10 tys. więcej niż przed rokiem. Miks ARR (roczna stopa przychodów) poprawił się do 71 proc. oprogramowania i usług.

Serwery AI nie kanibalizują zwykłych maszyn

Dzięki wysokiej dynamice odnotowanej na maszynach AI, sprzedaż serwerów HPE w III kw. zwiększyła się o 35 proc. r/r, do 4,3 mld dol., przy marży operacyjnej wynoszącej 10,8 proc. w porównaniu z 10,1 proc. przed rokiem.

Przychody z systemów sztucznej inteligencji stanowią obecnie 30 proc. całkowitych przychodów z systemów HPE, podczas gdy rok wcześniej odsetek ten wynosił tylko 10 proc.

Szef firmy zaznacza, że silny wzrost sprzedaży serwerów (o 27 proc. na wolumenach) pokazuje, że nie ma kanibalizacji tradycyjnych urządzeń przez większe zakupy modeli AI.

Więcej zamówień na WLAN, switche data center i SASE

W segmencie Intelligent Edge przychody HPE zmniejszyły się o 23 proc. rok do roku, do 1,1 mld dol., z 22,4 proc. marży operacyjnej.

Według CEO producent odnotował sekwencyjny (wobec II kw.) wzrost zamówień w sieciach WLAN, przełącznikach do centrów danych i SASE. Wzrost na sieciówce w kanale sprzedaży wyniósł 7 proc. kw./kw.