Agnieszka Światły objęła stanowisko Managing Director Retail Poland w Diebold Nixdorf. Zastąpiła na tym stanowisku Michała Strzyczkowskiego. Jej zadaniem będzie budowanie konkurencyjności firmy w obszarze usług i produktów sprzętowych dla handlu detalicznego.

Agnieszka Światły specjalizuje się w budowaniu strategii i procesów sprzedaży firm technologicznych. W ostatnich 6 latach była prezeską dwóch spółek: ASEC (operator biletowy w transporcie publicznym) oraz OTI Europa (na region EMEA i APAC), która należy do kapitału izraelskiego (Nayax). Zarządzała także przez wiele lat działem handlowym Retail w NCR Corporation w Europie Środkowo-Wschodniej.

„Sprostanie współczesnym wyzwaniom biznesu wymaga podejścia holistycznego. Tradycyjne sposoby zarządzania sklepami i procesami już dawno są niewystarczające. Potrzebne jest zintegrowane podejście typu end-to-end, w którym odpowiednio zaplanowane ścieżki zakupowe i zoptymalizowane operacje biznesowe są zarządzane razem jako całość” – uważa Agnieszka Światły.

Diebold Nixdorf w Polsce jest liderem w produkcji bankomatów – firma kontroluje ok. 35 proc. tego rynku. Jest także dostawcą rozwiązań dla handlu detalicznego.

W 2021 r. przychody ze sprzedaży Diebold Nixdorf Polska wyniosły 302,2 mln zł. Rentowność netto sprzedaży osiągnęła poziom 1,0 proc. Obrót na sprzedaży segmentu Retail wzrósł o 14 proc. r/r, do blisko 214 mln zł.