Według Agito.pl w czołówce najczęściej kupowanych tabletów znalazły się Modecom i GoClever. Nie podano udziałów w sprzedaży.
– Wyniki naszych zestawień wyraźnie pokazują, że mijający rok i najbliższe miesiące to czas tabletów, zwłaszcza tych w atrakcyjnych cenach. Swoją okazję wykorzystały rodzime marki, takie jak GoClever, Kiano czy Modecom. Coraz mocniej do świadomości klientów przebija się też chiński Ainol – komentuje Patryk Wojtas, manager produktu w Agito.pl.

Według firmy dla konsumentów ważna jest wygoda użytkowania i funkcjonalność urządzeń, stąd popularność tabletów. Klienci poszukują sprzętu przydatnego do korzystania z poczty elektronicznej, połączenia z Internetem, oglądania filmów. Te same funkcje mają smartfon i netbook, jednak dla bardzo wielu osób ten pierwszy jest za mały, a drugi niezbyt poręczny. Idealnym rozwiązaniem w tej sytuacji zdaniem Agito jest więc tablet.

– Wraz ze wzrostem sprzedaży tabletów, sukcesywnie spada zainteresowanie netbookami. W grudniu 2012 r. ich sprzedaż spadła o niemal 80 proc. w porównaniu z końcem 2011 r. –
mówi Piotr Michalski, manager produktu Agito.pl.