Agito.pl: tablety polskich marek najczęściej kupowane
W grudniu 2012 roku sprzedaż tabletów na Agito.pl wzrosła o 1950 proc. rok do roku – poinformował detalista. Klienci najchętniej wybierali sprzęt polskich firm.
Według Agito.pl w czołówce najczęściej kupowanych tabletów znalazły się Modecom i GoClever. Nie podano udziałów w sprzedaży.
– Wyniki naszych zestawień wyraźnie pokazują, że mijający rok i najbliższe miesiące to czas tabletów, zwłaszcza tych w atrakcyjnych cenach. Swoją okazję wykorzystały rodzime marki, takie jak GoClever, Kiano czy Modecom. Coraz mocniej do świadomości klientów przebija się też chiński Ainol – komentuje Patryk Wojtas, manager produktu w Agito.pl.
Według firmy dla konsumentów ważna jest wygoda użytkowania i funkcjonalność urządzeń, stąd popularność tabletów. Klienci poszukują sprzętu przydatnego do korzystania z poczty elektronicznej, połączenia z Internetem, oglądania filmów. Te same funkcje mają smartfon i netbook, jednak dla bardzo wielu osób ten pierwszy jest za mały, a drugi niezbyt poręczny. Idealnym rozwiązaniem w tej sytuacji zdaniem Agito jest więc tablet.
– Wraz ze wzrostem sprzedaży tabletów, sukcesywnie spada zainteresowanie netbookami. W grudniu 2012 r. ich sprzedaż spadła o niemal 80 proc. w porównaniu z końcem 2011 r. – mówi Piotr Michalski, manager produktu Agito.pl.
Podobne aktualności
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.
Rynek tabletów spadł o 7 proc., ale ożywił się przed świętami
"Producenci muszą priorytetowo traktować integrację generatywnych możliwości AI ze swoimi urządzeniami, aby utrzymać przewagę konkurencyjną" - radzi kierownik.