Agito: najpopularniejsze tablety
E-sklep przedstawił ranking najczęściej kupowanych tabletów w okresie minionych 4 miesięcy. Na topie są polskie marki.
Agito.pl podaje, że w 2014 r. odnotowało 51-procentowy wzrost sprzedaży tabletów. W okresie październik 2014 r. – styczeń 2015 r. sprzedaż ilościowa zwiększyła się o 30 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, ale przychody spadły. Wartość średniego koszyka zakupowego tabletów w 2013 r. wynosiła 688 zł, a w 2014 r. – 359 zł. Najpopularniejsze są B-brandy – Tracer, Manta, Prestigio.
Najczęściej kupowane tablety w Agito.pl w okresie X 2013 r. – I 2014 r. oraz X 2014 r. – I 2015 r.
|
X.2013 – I 2014 |
Cena |
X.2014 – I 2015 |
Cena |
1. |
Lenovo IdeaTab |
ok. 660 zł |
Tracer OVO 3G |
ok. 239 zł |
2. |
Lenovo IdeaTab A2107A |
ok. 499 zł |
Manta MID1009 10′ |
ok. 299 zł |
3. |
TB Touch Aqua 7 |
ok. 259 zł |
Samsung Galaxy Tab |
ok. 419 zł |
4. |
Modecom FreeTAB 9704 |
ok. 861 zł |
Lenovo A7-30 |
ok. 399 zł |
5. |
Lark FreeMe X2 |
ok. 488 zł |
Prestigio MultiPad 2 |
ok. 269 zł |
Źródło: Agito.pl
W ostatnich 4 miesiącach klienci wybierają tańsze modele niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Ilościowo kupują najwięcej urządzeń z 7-calowymi ekranami. Droższe i większe A-brandy wymieniane są znacznie rzadziej. Wśród tabletów w cenie powyżej 1100 zł najlepiej sprzedają się Samsungi, a w cenie do 1100 zł – Lenovo.
Według Agito.pl w IV kw. 2014 r. po raz pierwszy od dłuższego czasu dynamika sprzedaży laptopów była większa niż tabletów, co może wskazywać na nasycanie się rynku.
Początek tego roku wskazuje, że cena wciąż jest najważniejsza dla kupujących, ale w Top 5 pojawia się coraz więcej droższych modeli, głównie z modemem 3G. Dlatego wartość średniego koszyka zakupowego tabletów wzrosła w pierwszych tygodniach br. do 412 zł.
Top 5 najczęściej kupowanych tabletów w Agito.pl w okresie 1 styczeń – 15 luty 2015 r.
|
|
Cena |
1. |
Lenovo |
ok. 299 zł |
2. |
Manta MID1009 10′ 3G |
ok. 499 zł |
3. |
Overmax |
ok. 378 zł |
4. |
Samsung Galaxy Tab 3 7.0 |
ok. 499 zł |
5. |
Samsung |
ok. 1499 zł |
Źródło: Agito.pl
Podobne aktualności
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.
Rynek tabletów spadł o 7 proc., ale ożywił się przed świętami
"Producenci muszą priorytetowo traktować integrację generatywnych możliwości AI ze swoimi urządzeniami, aby utrzymać przewagę konkurencyjną" - radzi kierownik.