Agito: dwukrotny wzrost sprzedaży kamer
Według danych e-sklepu w 2014 r. sprzedaż kamer wzrosła o 107 proc. w stosunku do 2013 r. W I kw. br. wzrost wyniósł 60 proc. Agito zaprezentowało ranking najczęściej kupowanych modeli.
Agito informuje, że klienci e-sklepu najczęściej wybierają kamery Full HD za ok. 1 tys. zł. lub zaawansowane półprofesjonalne, w cenie ok. 3 tys. zł. Popularne marki to JVC, Sony, Panasonic i Samsung. Wyraźnie rośnie sprzedaż kamerek sportowych. Liderem w tym segmencie jest GoPro, zyskują także tacy producenci, tj. BenQ, Ricoh czy Sony.
Najpopularniejsze marki kamer w I kw. 2014 r.
1. GoPro – 36 proc. udziału w sprzedaży
2. JVC – 17 proc.
3. Panasonic – 13 proc.
Najpopularniejsze marki kamer w I kw. 2015 r.
1. GoPro – 43 proc.
2. Samsung – 21 proc.
3. JVC – 10 proc.
Dominacja kamer sportowych znajduje swoje odzwierciedlenie w rankingu najlepiej sprzedających się produktów. W Top 10 znalazło się 6 modeli GoPro, w tym dwa w czołówce zestawienia.
Top 10 najczęściej kupowanych kamer w I kw. 2015 r.
|
Model |
Średnia cena sprzedaży w I kw. 2015 r. |
1. |
GoPro HERO4 |
ok. 1599 zł |
2. |
GoPro HD Hero 3 White Edition |
ok. 799 zł |
3. |
Samsung HMX |
ok. 519 zł |
4. |
GoPro HERO |
ok. 549 zł |
5. |
GoPro |
ok. 1259 zł |
6. |
Panasonic HC-X920EP-K |
ok. 3139 zł |
7. |
GoPro HERO4 Black Edition – Adventure |
ok. 2049 zł |
8. |
Sony HDR-CX330 |
ok. 1022 zł |
9. |
JVC GZ-R10SEU |
ok. 989 zł |
10. |
JVC GC-PX100BEU |
ok. 3179 zł |
Źródło: Agito.pl
Podobne aktualności
Policja ujawniła oferty w przetargu wartym 23 mln zł
Komenda Główna zamawia kamery nasobne wraz z infrastrukturą.
Agito: 27 mln zł straty, spadek sprzedaży
Operator e-sklepu eMag.pl zamknął na minusie rok obrotowy. Celem jest osiągnięcie odpowiedniej skali działalności - informuje spółka.
Agito tworzy nowy dział, Tomasz Habigier szefem
Spółka zarządzająca e-sklepem utworzyła nowy Dział Operacji, który połączył Biuro Obsługi Klientów i Centrum Dystrybucji. Jego szefem został Tomasz Habigier, który 7 lat spędził w Dellu.