Agito: co kupują gracze
Polscy gracze preferują pecety – wynika z danych Agito. Wśród akcesoriów wybierają urządzenia za 200 – 500 zł.
Agito.pl sprawdziło preferencje zakupowe graczy w swoim sklepie. Według danych za okres 1 września 2014 r. – 20 lutego 2015 r. sprzedano więcej gier komputerowych (57,5 proc.) niż na konsole (42,5 proc.). Wzrost sprzedaży tytułów na PC jest znacznie wyższy niż konsolowych w porównaniu z analogicznym okresem poprzednich lat (1.09.2013 – 20.02.2014) – odpowiednio o 215 proc. i 4,5 proc. Najczęściej kupowaną grą na PC w minionym półroczu okazał się World of Warcraft: Battle Chest, a na konsole – Zumba Fitness Rush na Xbox 360.
W czołówce kupowanych myszek, padów, klawiatur, kierownic dla graczy są marki Razer, Logitech, Steelseries, Natec i Microsoft. Przykładowo najpopularniejszą klawiaturą jest Natec Genesis RX66, a myszą Steelseries Rival 6500 DPI. Ceny akcesoriów zaczynają się od 120 zł, a większość z nich kosztuje 200-500 zł.
Podobne aktualności
Ceny monitorów do gier będą spadać, a PC rosnąć
Sprzedaż wyświetlaczy i komputerów dla graczy pójdzie w górę w 2024 roku.
Polski producent gier zwolni 10 proc. załogi
"Podjęto trudną decyzję", "aby zachować siłę i stabilność biznesową" - uzasadnia prezes.