Action: zysk w dół przy spadającej konsumpcji na rynku
„Podejmowane przez nas działania budują solidne fundamenty pod przyszły rozwój” – zapewnia prezes.
Spółka podkreśla, że utrzymała stabilną pozycję finansową pomimo aktualnych wyzwań.
W III kw. br. przychody Actionu okazały się niższe o 2 proc. niż rok wcześniej i wyniosły 627,5 mln zł, a zysk netto spadł o 24 proc., do 6,2 mln zł. Przy tym marża brutto ze sprzedaży zmniejszyła się o blisko 0,5 pkt, do 8,02 proc.
Action informuje o spowolnieniu konsumpcji gospodarstw domowych i wyhamowaniu inwestycji. Wyzwania wynikają też z trudnej sytuacji makroekonomicznej.
Spółka podaje, iż kontynuowała pracę nad nowymi projektami i wdrożeniami systemów, co ma za zadanie wzmocnić wyniki w kolejnych okresach.
Action szykuje się na ożywienie
„Szereg prac, które obecnie prowadzimy i podejmowane przez nas działania budują solidne fundamenty pod przyszły rozwój. Pracujemy nad stroną kosztową biznesu, równolegle przygotowujemy się do wdrożeń nowych systemów, aby firma była dobrze przygotowana wtedy, gdy na rynek powróci ożywienie. Konsekwentnie rozwijamy biznes w przestrzeni e-commerce B2C, gdzie mimo trudnego czasu dla handlu utrzymujemy stabilny poziom liczby przesyłek” – podkreśla Piotr Bieliński, prezes Actionu.
Według danych spółki w III kw. 2024 r. liczba przesyłek e-commerce B2C wyniosła 801,5 tys. szt., co oznacza wzrost o 22 proc. rok do roku.
IT to największa sprzedaż
Przy rozwoju asortymentu z różnych branż, działalność grupy nadal oparta jest na dystrybucji produktów IT, w tym są rozwiązania gotowe, elektronika użytkowa i komponenty. Przychody ze sprzedaży z tej działalności przekraczają łącznie 65,7 proc. wartości generowanych przez grupę kapitałową – informuje Action w sprawozdaniu finansowym.
Urósł biznes B2C, natomiast nadal znaczna większość sprzedaży jest generowana w hurcie.
W dystrybucji B2B Action rozszerza portfolio produktowe i jak zapewnia, stawia na partnerstwa biznesowe w obszarze enterprise.
„W zakresie B2B skupiamy się na rozwoju sprzedaży rozwiązań zaawansowanych poprzez dział Action Business Center Enterprise. Rozszerzamy współprace dystrybucyjne, partnerstwa i rozwijamy ofertę. Dzięki temu możemy proponować klientom biznesowym wysokiej klasy rozwiązania enterprise oparte na eksperckim know-how naszego zespołu oraz sprzęcie, który posiadamy w ofercie dzięki ustrukturyzowanej współpracy z producentami” – mówi Sławomir Harazin, wiceprezes Actionu.
Wybrane dane finansowe GK Action S.A. za III kwartał 2024 r. i 3 kwartały 2024 r.
GK Action S.A. | za III kwartał 2024 r. | Narastająco kw. I-III 2024 r. | ||||
tys. PLN | 2024 | 2023 | zmiana | 2024 | 2023 | zmiana |
Przychody ze sprzedaży | 627 489 | 640 967 | -2,10% | 1 773 389 | 1 787 240 | -0,77% |
Zysk/strata brutto ze sprzedaży | 50 328 | 54 522 | -7,69% | 151 427 | 156 106 | -3,00% |
Marża % | 8,02% | 8,51% | -0,49% | 8,54% | 8,73% | -0,20% |
Zysk netto | 6 165 | 8 134 | -24,21% | 26 958 | 22 565 | 19,47% |
Podobne aktualności
Obniżka ceny docelowej akcji Actionu
Rok 2025 zapowiada się lepiej dla rynku, pozostaje jednak spora doza niepewności - według raportu.