W drugiej połowie br. Action zamierza powiększyć powierzchnię magazynową o 2 tys. mkw., a w kolejnym roku nawet o 10 tys. mkw. – wynika z zapowiedzi na konferencji wynikowej spółki.

Konieczność rozbudowy magazynu jest związana z rozwojem nowego biznesu Actionu, jakim jest handel artykułami dla zwierząt, w tym poprzez e-sklep krakvet.pl, przejęty w 100 proc. w ub.r. Nowa powierzchnia ma ułatwić też zwiększenie obrotu w innych kategoriach produktowych.

Jak zapewnił szef Actionu Piotr Bieliński, nowy biznes obsługiwany m.in. przez krakvet.pl dynamicznie rośnie. W marcu br. osiągnął już ok. 5 proc. obrotu grupy.

„Covid spowodował, że ceny wzrosły o 70 proc., a 20 proc. więcej ludzi ma zwierzęta domowe. Kupiliśmy ten biznes po to, żeby poznać branżę. Chcieliśmy wiedzieć, co się sprzedaje, jakie są koszty itd. Gdy wyszło, że można na tym zarabiać, to postanowiliśmy wykupić tę spółkę” – mówi Piotr Bieliński.

Według niego dynamika sprzedaży w biznesie zoo rosła ostatnio o 30-50 proc. r/r. Jak przyznaje, wyzwaniem jest logistyka, ze względu na gabaryty towaru (konieczne jest sprawne obsłużenie wysyłek całych worków karmy, ale też dostarczane są mniejsze produkty).

Własne centrum logistyczne Actionu w Zamieniu ma 40 tys. mkw powierzchni i wydajność 100 tys. paczek dziennie.

Szef grupy poinformował również o rozmowach z dużymi partnerami w Kanadzie o wyłączności sprzedaży na Europę i na Polskę. Na razie nie ujawnił szczegółów.

Rozwój nowego biznesu to część strategii Actionu, który stawia m.in. na e-commerce, zwłaszcza za granicą. W ub.r. sprzedaż grupy do klientów w UE wzrosła o ponad 20 proc. r/r., do 1,27 mld zł. Firma nadal zamierza rozbudowywać biznes spoza IT, jak dom i ogród, zdrowie i uroda. Obecnie IT to ok. 50 proc. sprzedaży Actionu, który obecnie, jak zaznacza, jest firmą handlową.

W 2021 r. Action osiągnął 2,3 mld zł sprzedaży (z tego już blisko 60 proc. za granicą) oraz ponad 100 mln zł zysku netto.