Według komunikatu zmiana ta ma na celu dopasowanie spółki do zmieniającego się otoczenia biznesowego.

– Podjęliśmy decyzję o powołaniu nowego wicedyrektora zarządzającego, Jörga Hasselbacha, ponieważ musimy lepiej dopasować się do dynamicznie zmieniającego się otoczenia rynkowego. – komentuje Sławomir Harazin, prezes Action Europe i wiceprezes Action S.A. 

Jörg Hasselbach jest odpowiedzialny za obszar „front office” (biznes prowadzony przez spółkę). Dodatkowo będzie on bezpośrednim przełożonym działu sprzedaży i marketingu, którym do tej pory zajmował się ustępujący ze stanowiska Ulf Kilper. Był w Action Europe od stycznia 2015 r.

Nowy dyrektor jest także następcą Krzysztofa Olszewskiego, który był w spółce od października 2014 r. i odpowiadał za front office. Był także prokurentem.

Według spółki reorganizacja ma na celu usprawnienie działań operacyjnych, przyspieszenie podejmowania decyzji w reakcji na trendy i zmiany na rynku. Wiąże się ze zmianami w takich działach jak sprzedaż, zakupy, logistyka. W ub.r. liczbę pracowników w tych obszarach zwiększono o 30 proc., do 130.

– Myślę, że z załogą profesjonalistów z Polski i Niemiec będziemy w stanie stawić czoła wyzwaniu i zgodnie z założeniem zarządu osiągnąć wyznaczony cel, jakim jest systematyczny rozwój działalności Action Europe –
zapowiedział nowy wicedyrektor zarządzający w Action Europe.

Jörg Hasselbach przyszedł do spółki w listopadzie 2015 r., ale ma już za sobą dłuższe doświadczenie pracy w firmie, zanim została przejęta przez polskiego broadlinera. Mianowicie do 2011 r. odpowiadał za zakupy i sprzedaż w Devilu (obecnie Action Europe). Potem pracował w spółce Tarox, a ostatnio w firmie e-tail Notebooksbilliger.de, gdzie kierował sprzedażą.  

W listopadzie ub.r. zarząd Actionu przewidywał, że Action Europe w 2016 r. wygeneruje zysk, a przychody spółki wyniosą 220 mln euro. W 2015 r. obroty Action EU miały wynieść 180 mln euro, przy wyniku netto w okolicach zera (wyniki za ubiegły rok nie zostały jeszcze opublikowane).