Acer, podobnie zresztą
jak wszyscy producenci mocno związani z rynkiem pecetowym, podejmuje
duży wysiłek, aby odnaleźć się w trudnych dla desktopów i
notebooków czasach. Do coraz szybciej następujących zmian na rynku
komputerów osobistych podchodzi z dużym optymizmem. Zdaniem
producenta stymulują one rozwój produktów i wprowadzanie
innowacji. Wymuszają ponowne spojrzenie na rynek – zarówno od
strony klienta końcowego jak i resellerów – i ustanowienie
strategii, która usatysfakcjonuje end-userów i pozwoli zarobić
partnerom.

O swoich działaniach w
regionie EMEA w czasie intensywnych zmian na rynku IT producent
opowiedział podczas wrześniowej konferencji w Amsterdamie.

Podstawą działania Acera
w regionie EMEA jest dwufilarowa strategia, która, umożliwi mu
wykorzystanie potencjału zmian na rynku IT. Składa się na nią
zaangażowanie w kreowanie
wartości dla biznesu (tworzenie
konkurencyjnych produktów, planowanie, efektywne wykorzystanie
potencjału firmy, ekspansja handlowa) i zapewnienie marce Acer
silnej pozycji w kanale i wśród strategicznych partnerów.

Wśród trendów, jakie
panują obecnie na rynku IT producent podkreślił konsumeryzację i
związany z nią trend BYOD oraz dużą podaż urządzeń mobilnych
ułatwiających łączenie się z Internetem i korzystanie z chmury.
Popularyzacja produktów ultramobilnych wpływa na przenikanie się
firmowego i osobistego środowiska pracy. Jak producent odnajduje się
w na rynku zdominowanym przez te trendy będące jednocześnie
poważnymi dla niego wyzwaniami? Traktuje je jako mocną siłę
napędową. Według słów Jakoba Olsena, wiceprezesa działu
handlowego w regionie EMEA – to jest właśnie czas dla Acera, czas
na to, aby pchnąć konsumeryzację w sektor SMB.

Stąd Acer EMEA Commercial
Strategy
, w której kładzie się nacisk na obsługę kanału B2B i
przemyślane, a w efekcie skuteczne adresowanie potrzeb klientów.

Do
współpracy z kanałem, jak zapewniał Olsen, Acer podchodzi bardzo
poważnie. Sto procent sprzedaży producenta odbywa się za jego
pośrednictwem. Aby osiągnąć maksymalnie pozytywne efekty tej
współpracy i usatysfakcjonować partnerów dostawca dąży do tego,
aby biznes z Acerem robiło się prosto, a zobowiązania Acera w
kwestii wsparcia firm partnerskich były jasno sformułowane. Skupia
się więc na 4 polach: produktach (uczestnikom konferencji
zaprezentowano między innymi biznesowy ultrabook TravelMate P645
Series, biznesowy notebook TravelMate P445, dotykowy Ultrabook
TravelMate X313, Acer Chromebook), partnerach, serwisie i segmencie
edukacyjnym.

Z produktami wiąże się
Acer Promise Program, zgodnie z którym producent zapewnia, że jeśli
coś złego dzieje się z urządzeniem PC jego marki w ciągu
pierwszego roku użytkowania, jest ono zamieniane lub reperowane, a
klientowi zwracana jest połowa ceny sprzętu.

Partnerom zaproponowano
nowy program Acer Synergy. W jego ramach oferowane są trzy poziomy
współpracy
: srebrny (dla małych resellerów obsługujących małe
firmy – mające od 10 do 99 stanowisk), złoty (dla firm
resellerskich średniej wielkości obsługujących lokalną
administrację i przedsiębiorstwa mające od 100 do 500 stanowisk
komputerowych) oraz platynowy (dla VAR-ów i resellerów
obsługujących klientów korporacyjnych i administrację publiczną
wyższego szczebla). Kluczowymi punktami programu są osiągalne
kryteria współpracy dla partnerów lojalnościowych, wsparcie ze
strony opiekunów i telesprzedawców Acera, programy marketingowe
wspierające rozwój sprzedaży a także programy szkoleniowe na
temat produktów.

Producent oferuje
partnerom Acer Synergy Portal, który jest źródłem najnowszych
informacji o produktach, bieżących promocjach, cenach, materiałów
marketingowych i szkoleniowych (znajduje się pod adresem
partner.acer.com). Z kolei e-Akademia dostarcza resellerom wygodne
dla nich szkolenia online. Kursy będą dotyczyć wszystkich serwerów
producenta, pecetów i peryferiów
(emeaeacademy.acer.com/professional). Solution Competence Center
obsadzony przez międzynarodową ekipę zapewni przed- i posprzedażną
opiekę dla Acer Commercial Partners. Do jego zadań będzie należało
między innymi: kreowanie rozwiązań dla partnerów i klientów
końcowych, szkolenie i certyfikacja partnerów, testowanie produktów
Acera przez partnerów – tzw. Demo days, umożliwienie klientom
partnerów bezpośrednie zapoznanie się z rozwiązaniami producenta.

Acer Synergy Rewards jest
programem lojalnościowym dla firm z poziomu Gold i Silver, z kolei
Business Corner zaprojektowano dla Acer Point Partnerów. Wspomaga
ich w prezentacji produktów przeznaczonych dla SMB.

Dla
producenta niezmiernie ważnym odbiorcą jego produktów jest sektor
edukacyjny. W nim upatruje on kolejnej szansy na dobry zarobek dla
partnerów. Dlatego vendor umożliwia im zdobycie certyfikatu Acer
Education Partner.
Resellerzy z tym certyfikatem pełnią funkcję
łącznika między producentem a placówkami edukacyjnymi, pomagając
im zaspokoić potrzeby w zakresie technologii informatycznych. Ci
którzy osiągną głęboką specjalistyczną wiedzę, doświadczenie
i umiejętności związane z produktami Acera i dysponujący centrum
szkoleniowym na miejscu – uzyskują specjalny certyfikat – Acer
Education Partner – Solution Centre
.