Według ABI obecnie na rynku jest dostępnych ponad 220 modeli tabletów. Choć iPad jest zdecydowanym liderem, do rywalizacji włączają się coraz to nowe marki z dolnej półki cenowej. Firma badawcza przewiduje duży wzrost sprzedaży tańszych urządzeń (w cenie poniżej 400 dol.), które do 2016 r. powinny mieć 60 proc. udziału w światowym rynku. Według ABI już teraz większość tabletów, które trafiają do sklepów, mieści się w tym segmencie. Z czasem większą popularnością powinny cieszyć się także mniejsze formaty. Obecnie zdaniem ABI ponad 75 proc. sprzedawanych modeli ma ekrany 9-calowe i większe, co wynika z popularności iPada (ma 9,7-calowy wyświetlacz). W nadchodzących latach ABI spodziewa się jednak poszerzenia oferty tabletów w rozmiarze między 6 a 9 cali, które powinny zainteresować klientów ze względu na mniejszy rozmiar i wagę.

Firma badawcza prognozuje także rozwój rynku czytników książek elektronicznych. W 2011 r. sprzedaż tego typu urządzeń wzrosła o 33 proc. rok do roku, w 2012 r. dostawy mają zwiększyć się o kolejne 20 proc.