Do priorytetów ABC Daty należy rozbudowa usług doradczych w ramach obszaru Value+. Szefem tego działu został Paweł Ryniewicz, który w firmie pracuje od kwietnia tego roku. Wcześniej ponad 10 lat spędził w Logitechu, ostatnio na stanowisku managera regionalnego na Europę Środkową. Nowy dyrektor sprzedaży i marketingu działu Value+ w ABC Dacie wraz ze swoim zespołem ma sprawić, że spółka stanie się dostawcą kompleksowych rozwiązań z zakresu ICT, m.in. w obszarze surveillance, bezpieczeństwa i usług w chmurze. Zajmuje się też rozwojem programu edukacji partnerów oraz klientów końcowych.

ABC Data wzmocniła również sektor mobile. Objęcie przez Macieja Jarmińskiego w kwietniu br. funkcji dyrektora działu Mobile ma zapewnić spółce dynamiczny rozwój na tym polu. Maciej Jarmiński do ABC Daty przeszedł z Actionu, gdzie pracował przez 5 lat na stanowisku dyrektora działu obsługi rynku telekomunikacyjnego. Jego celem w ABC Dacie jest konsolidacja dystrybucji marek GSM poprzez wykorzystanie zasięgu i potencjału spółki działającej na 8 rynkach regionu CEE oraz nawiązanie współpracy z producentami w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Zadaniem nowego dyrektora jest również wsparcie marek GSM na rynku polskim, obsługa klientów z sektora telekomunikacyjnego oraz rozwój grup i linii produktowych z kategorii Internetu Rzeczy, w tym produktów typu „smart”. W ABC Dacie już dostępne są pierwsze produkty z kategorii smart-fit, a wkrótce również z health i home.

Dla spółki bardzo ważny jest również rozwój sprzedaży produktów z kategorii RTV i AGD, którą w maju br. przejął Artur Rzysko. Wcześniej pracował m.in. przez 5 lat (2009 – 2014) w Media Expert Terg S.A. ostatnio na stanowisku zastępcy dyrektora generalnego, był także dyrektorem sprzedaży. W ABC Dacie jego zadaniem jest zwiększanie udziałów dystrybutora w rynku RTV i AGD w Polsce oraz regionie CEE. Dyrektor planuje stworzyć siatkę sklepów partnerskich z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, poszerzyć portfolio produktów oraz zwiększyć liczbę firm partnerskich wśród dostawców oraz odbiorców.

Radosław Góralczyk w lipcu br. został dyrektorem handlowym. Odpowiada za rozwój sprzedaży do małych i średnich partnerów, klientów w e-handlu, korporacji oraz sieci detalicznych. Od 9 lat jest związany z ABC Datą. Poprzednio był menadżerem sprzedaży. Celem dyrektora jest poszerzanie oferty produktowej, podniesienie jakości obsługi oraz rozwijanie ofert współpracy. Radosław Góralczyk planuje też szereg działań handlowych, które mają wzmocnić spółkę na pozycji lidera na rynku dystrybucji.

W październiku br. Wojciech Mayer został dyrektorem sprzedaży działu projektowego. Jest związany z branżą IT od 2007 r. Wcześniej przez rok pracował w AB, a w latach 2007 – 2014 w Komputroniku oraz Komputronik Biznes, koncentrując się na budowaniu długofalowych relacji z klientami. Jest ekspertem w zakresie rozwiązań serwerowych, pamięci masowych, wirtualizacji, kopii zapasowych i archiwizacji danych. W ABC Dacie odpowiada za budowanie, wdrażanie i realizację strategii sprzedaży projektowej skierowanej do największych partnerów. Zespół Key Account Managerów orzez stacjonarny dział sprzedaży mają zapewnić wsparcie integratorów i resellerów we wszystkich rejonach kraju. 

– Richard Branson powiedział, że dobrzy ludzie nie tylko są kluczowi dla firmy, oni są firmą. I tak jest też w przypadku ABC Daty – mówi prezes ABC Daty, Ilona Weiss. – Nasi nowi dyrektorzy to uzupełnienie dla dotychczasowego zespołu składającego się z uznanych przez rynek specjalistów, którzy wypracowują świetne wyniki, budują bardzo dobre relacje z klientami i dostawcami. Dzięki takim osobom ABC Data staje się dystrybutorem pierwszego wyboru. Jestem przekonana, że z takim zespołem osiągniemy swój cel strategiczny jakim jest zdobycie pozycji nr 1 w dystrybucji IT w Europie Środkowowschodniej.