ABC Data weszła na Węgry
W październiku została zarejestrowała spółka zależna ABC Data Hungary Kft., która 5 listopada rozpoczęła sprzedaż na Węgrzech.

Dystrybutor chce powtórzyć wynik osiągnięty w państwach bałtyckich, gdzie w I półroczu 2012 r. podwoił sprzedaż w stosunku do analogicznego okresu 2011 r. Węgry to ósmy rynek, na którym obecna jest ABC Data. Działa na nim w modelu, który funkcjonuje od sześciu lat na Słowacji i od dwóch na Litwie. Jak zapewnia dostawca, jest to rozwiązanie optymalne – niskokosztowe, a przy tym rozwojowe, bo umożliwia uruchomienie sprzedaży do krajów sąsiednich (co sprawdziło się w krajach bałtyckich).
– Wejście na Węgry jest kolejnym etapem w budowaniu naszej pozycji w regionie, który odznacza się dużym, niewykorzystanym jeszcze w pełni potencjałem biznesowym w obszarze dystrybucji IT. Na tle konkurentów wyróżnia nas niezwykle szeroka oferta produktowa, wysoka wartość dodana w postaci oferowanych usług, oraz doskonale rozwinięte, autorskie systemy e-commerce, wspierające każdy aspekt obsługi klienta. Jesteśmy przekonani, że dzięki tej przewadze w przeciągu kilku miesięcy staniemy się znaczącym graczem na Węgrzech – powiedział Wojciech Łastowiecki, wiceprezes zarządu ABC Daty.
ABC Data Hungary zapewnia obsługę partnerów w języku węgierskim oraz dostarcza platformę sprzedażową InterLink, a także działające na jej bazie systemy B2B i B2C umożliwiające partnerom internetową obsługę swoich klientów w lokalnej wersji językowej. Towar jest dostarczany z dwóch magazynów w Polsce, w większości przypadków następnego dnia roboczego.
– Węgierski rynek IT dobrze wpisuje się w specyfikę regionu, który obsługuje grupa ABC Data. Tak jak i w innych krajach, podstawowym kanałem sprzedaży są rozwiązania e-commerce – w tym obszarze z pewnością wykażemy się przewagą – powiedział Viktor Hegedüs, Dyrektor Zarządzający ABC Data Hungary. Na początek przyszłego roku firma zaplanowała roadshow dla węgierskich klientów.
Podobne aktualności
Zlot twórców InterLinka
Dokładnie 20 lat temu napisałem artykuł zatytułowany „Sprzedaż beznamiętna”, w którym opisałem ówczesny rynek systemów do dystrybucji on-line. Królem naszej polskiej „wioski” był wtedy, a jakże, InterLink. Fenomen tego systemu polegał jednak na tym, że był także królem znacznie większej wioski - tej globalnej.
Połączenie Also i Roseville sfinalizowane
Also Polska ostatecznie połączyło się ze spółką, która jest następcą ABC Daty.